Згідно із п. 4 П(С)БО 7, об’єктом основних засобів може вважатися відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс - певну роботу тільки у складі комплексу, а не самостійно.
Але це у бухобліку і вже після того, як такий комплекс виготовлено та введено у експлуатацію (до речі, не обов’язково, а за наявності рішення про таке комплексне ведення обліку від керівника підприємства). При виготовленні та поставці обладнання, яке входить до такого комплексу, воно зазначається у договорі, первинних документах та у податковій накладній окремо, відповідно до його назви та коду УКТ ЗЕД.
Припустимо, що так і є – придбали (виготовили) частини комплексу окремо, а у експлуатацію ввели саме комплекс (один об’єкт ОЗ). Що робити при його продажу?
Щодо визначення коду УКТ ЗЕД при продажу товарів у комплекті податківці зазначали таке.
У графі 2 "Номенклатура товарів/послуг продавця" розділу Б податкової накладної на такий комплект необхідно зазначити номенклатуру товарів, які входять до набору (комплекту), а у графі 3 "Код товару згідно з УКТ ЗЕД" вказати код УКТ ЗЕД для підакцизних та імпортних товарів – 10 знаків, для інших товарів – не менше 4 знаків.
Отже, незалежно від того, як буде продаватися такий комплекс, разом (як один об’єкт) чи окремо (за його складовими), податківці вимагають у податковій накладній зазначати його із розбивкою на складові.
Втім, є право продати такий комплекс за складовими. Для цього потрібно:
- скласти наказ керівника підприємства про те, що такий зерно-завантажувальний комплекс буде обліковуватися за його складовими (при цьому зазначити потрібні складові);
- на підставі наказу зробити акт про ліквідацію об’єкта ОЗ "зерно-завантажувальний комплекс", результатом якого буде створення кількох нових об’єктів ОЗ (його складових). На жаль, така процедура П(С)БО 7 не передбачена, і у деяких фахівців є сумніви щодо правомірності її проведення. Однак, списання об'єкту ОЗ з балансу відбувається під час визнання невідповідності його ознакам активу (що і відбувається, на думку автора, при прийнятті рішення про зміну порядку обліку такого активу). Процедура так званої часткової у цьому випадку не допоможе;
- далі на підставі наказу та акту про ліквідацію слід зробити акти про введення у експлуатацію нових об’єктів ОЗ. Пізніше, коли буде прийнято рішення про їх продаж, такі об’єкти ОЗ теж будуть ліквідовані із одночасним оприбуткуванням нових необоротних активів, які утримуються з метою продажу. Якщо одночасно із прийняттям рішення про зміну порядку обліку такого комплексу у наказі буде зазначено про намір його продати, то на баланс оприбутковуються не нові об’єкти ОЗ, а нові необоротні активи, які утримуються з метою продажу (на підставі прибуткової накладної).
Новий КВЕД підприємству при цьому реєструвати не потрібно, адже мова не йде про новий вид підприємницької, тобто, регулярної діяльності. Не потрібно це робити навіть платникам єдиного податку (про що роз’яснюютьі податківці, наприклад, тут).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити