• Посилання скопійовано

Відпочинок працівників за рахунок підприємства: що з оподаткуванням?

Підприємство організовує для працівників відпочинок. За рахунок підприємства придбано залізничні та авіаквитки, оплачено проживання у готелі. Як оподатковувати цю операцію? Коли сплачувати податки та які потрібні первинні документи?

Придбані підприємством залізничні та авіаквитки, оплата проживання у готелі мають чітко персоніфікований характер. Тому такі виплати можна кваліфікувати, як надані працівникам додаткові блага (пп. 14.1.47 ПКУ): «додаткові блага - кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов'язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крім випадків, прямо передбачених нормами розділу IV цього Кодексу)».

Такі доходи входять до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізособи (пп. «е» пп. 164.2.17 ПКУ) та є об'єктом оподаткування ПДФО. Зверніть увагу, що в даному випадку додаткові блага надані у негрошовій формі. Тому при визначенні бази оподаткування потрібно застосовувати «натуральний коефіцієнт» (п. 164.5 ПКУ). 

Також з таких доходів утримується військовий збір (п. 1.2 п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПКУ) але вже без застосування «натурального коефіцієнта» до бази оподаткування.

ПДФО та ВЗ сплачуються (перераховуються) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем нарахування (виплати, надання) доходів (пп. 168.1.4 ПКУ).

Щоб уникнути цих податків потрібно уникнути кваліфікації вказаних виплат, як додаткового блага. Корпоратив можна «замаскувати» під захід, пов'язаний з госпдіяльністю підприємства. Залежно від особливостей діяльності підприємства, це може бути рекламний або організаційний захід за участі працівників, зокрема, загальні збори трудового колективу щодо підведення підсумків роботи за рік або затвердження фінзвітності тощо.

У такому разі потрібно оформити наказ про проведення заходу, його програму, кошторис витрат. Також необхідно призначити відповідального за організацію та проведення такого заходу, затвердити звіт такої особи про витрати (з підтвердними документами). Потрібно також подбати про оформлення результатів такого заходу, наприклад, укладений договір або протокол про намір його укласти.

Оскільки працівники будуть виконувати «обов’язки трудового найму» їм потрібно оформити документи на відрядження та авансові звіти.

У листі від 23.05.2016 р. №5331/М/99-99-13-02-03-14 ДФСУ пояснила, що витрати на відрядження відшкодовуються лише за наявності документів у оригіналі, що засвідчують вартість цих витрат. А саме транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), у тому числі електронних квитків за наявності посадкового талона та документа про сплату за всіма видами транспорту, у тому числі чартерних рейсів, рахунків, отриманих з готелів (мотелів) або від інших осіб, що надають послуги з розміщення та проживання відрядженого працівника, уи тому числі бронювання місць у місцях проживання, страхових полісів тощо.

У разі використання електронного проїзного/перевізного документа на поїзд, підставою для відшкодування витрат на його придбання є:

  • роздрукований на паперовому носії посадочний документ; 
  • у разі перевезення багажу – роздрукований на паперовому носії перевізний документ;
  • у разі окремого замовлення послуги (зокрема, послуги з користування комплектом постільних речей, резервування місць) – роздрукований на паперовому носії документ на послуги.

У даному випадку підприємство самостійно придбало квитки для працівників. Тому про відшкодування їх вартості не йдеться взагалі, але наявність правильно оформлених квитків необхідна для підтвердження витрат підприємства. Теж можна сказати й про оплату проживання – повинні бути в наявності рахунки від готелю.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • Оплата операції фізособі: податкові наслідки
    Підприємство хоче оплатити медичну операцію фізичній особі, яка не є її працівником. Які податкові наслідки у підприємства та фізичної особи? Як оформити оплату?
    02.05.202412
  • Особливості плати за землю за пп. 284.4 ПКУ
    Підприємство займається діяльністю за кодом КВЕД 08.11. Має держакт на право постійного користування земельною ділянкою площею 25,0856 га з цільовим призначенням - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами. Але в спецдозволі на користування надрами зазначено тільки 16,2 га з ймовірними покладами корисних копалин. Як застосовувати пп. 284.4 ПКУ?
    02.05.202418
  • Як оформити та оподаткувати безповоротну фіндопомогу фізособі?
    Як документально оформити надання від ТОВ безповоротної фінансової допомоги фізособі - працівнику або непрацівнику ТОВ? Чи обов’язково зазначати підставу надання фіндопомоги, якщо зі всієї суми будуть сплачуються податки?
    02.05.202490
  • Придбали майновий комплекс, а землю не оформили: хто сплачує земельний податок?
    Підприємство придбало нежитловий майновий комплекс (виробничі, адміністративні, господарські будівлі). Оформлення земельної ділянки під будівлями не було проведено. Підприємство проводить дії по укладанню договору оренди земельної ділянки з місцевою територіальною громадою. Ці приміщення здаються в оренду. Чи є у підприємства підстави сплачувати земельний податок?
    01.05.202466
  • Хто сплачує податок на нежитлову нерухомість, якщо її передано в оренду?
    Фізична особа – власник нежитлового приміщення (склад для зберігання зерна) передала його в оренду ТОВ. ТОВ використовує його за цільовим призначенням. Хто в даному випадку є платником податку на нерухомість?
    30.04.202430