Як ми бачимо, на розрахунок однієї з важливих характеристик автомобіля (середньоринкової вартості) впливає чимало чинників. Наприклад, дані про фактичний пробіг автомобіля можуть змінити кінцевий результат у розрахунку. Платник податку може здійснити свій незалежний розрахунок такої середньоринкової вартості і визначити, що його розрахунок не збігається з розрахунком, наведеним у податковому повідомленні-рішенні. Наприклад, фізособа може визначити, що її автомобіль з урахуванням пробігу коштує менше 1033500 грн, а відповідно, такий автомобіль взагалі не є об'єктом оподаткування.
У такому разі, згідно з пп. 267.6.10 ПКУ, фізособи — платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації для проведення звіряння даних щодо:
а) об'єктів оподаткування, які перебувають у власності платника податку;
б) розміру ставки податку;
в) нарахованої суми податку.
ПКУ не передбачено переліку документів, що впливають на середньоринкову вартість легкового автомобіля, і не визначено органи, що мають право видавати такі документи. Проте в ЗIР, підкатегорія 111.05*, податківці наводять як приклади вищезгаданих документів акт приймання-передачі транспортного засобу, його складових частин (систем) для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту тощо. Крім того, пп. 267.6.10 ПКУ вказує на оригінали документів, що підтверджують право власності на об'єкт оподаткування, перехід права власності на об'єкт оподаткування, а також інші документи, що впливають на середньоринкову вартість легкового автомобіля (зокрема, це стосується пробігу, адже цей показник змінюється протягом використання об'єкта оподаткування).
Податківці в роз'ясненні наголошують: якщо під час звіряння з фізособами — платниками податку будуть виявлені розбіжності між даними контролюючих органів та документами платника податку, які впливають на середньоринкову вартість автомобіля, то визначає середньоринкову вартість з урахуванням додаткових даних від фізособи також виключно Мінекономрозвитку. Перерахунок суми податку, надіслання (вручення) нового податкового повідомлення-рішення здійснюватимуться податківцями після отримання оновленої інформації від Мінекономрозвитку.
А згідно з пп. 267.6.10 ПКУ, у разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними платника податку контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку здійснює перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Окрім вартості автомобіля, досить багато розбіжностей із податківцями виникає і щодо часу п'ятирічного терміну його використання (для 2015 р.) чи п'ятирічного стажу з часу випуску (для 2016 р.). Уточнення «п'ять років включно» з'явилося щойно в 2016 році, що могло бути предметом суперечок для обчислення транспортного податку за 2015 рік. Також, на думку окремих судів**, у разі реєстрації (випуску) автомобіля в середині року весь рік реєстрації (випуску) можна вважати одним календарним роком.
* Відповідь на запитання «Які документи надає контролюючому органу ФО — платник транспортного податку в разі виявлення розбіжностей у відомостях щодо фактичного пробігу з метою проведення перерахунку суми податку?».
Отже, якщо згоди з податківцями так і не було досягнуто і є достатньо аргументів на свій захист, то платник податку також має право оскаржити податкове повідомлення-рішення через податкову вищого рівня або суд.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити