• Посилання скопійовано

Який контроль передбачено за дотриманням умов гранту для переробних підприємств?

Переробне підприємство отримало грант згідно з Порядком №739. Які податки і збори зараховуються у виконання умов гранту? Чи повинно підприємство подавати якусь звітність про виконання умов гранту?

Порядок надання грантів на створення або розвиток переробних підприємств затверджено Постановою Кабміну № 739.

Відповідно до п. 20 Порядку №739, обов’язковими умовами договору гранту є:

  • сплата протягом трьох років з дня отримання гранту податків, зборів (обов’язкових платежів), єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до зведеного бюджету України у розмірі отриманого гранту;
  • створення робочих місць та працевлаштування на них згідно з додатком.

Контроль банку за використанням умов надання гранту прописаний у п. 22 Порядку № 739. А саме:

  • уповноважений банк здійснює моніторинг виконання умов договору гранту відповідно до умов, визначених у договорі про взаємодію, шляхом періодичних виїзних оглядів місця провадження господарської діяльності отримувача протягом трьох років з дня надання йому гранту або до повного виконання обов’язкової умови договору, визначеної абзацом четвертим п. 20 Порядку № 739, якщо таке виконання відбулося раніше; 
  • у разі встановлення факту нецільового використання гранту під час моніторингу виконання умов договору гранту, який проводиться уповноваженим банком, витрачені кошти протягом одного місяця повертаються отримувачем уповноваженому банку на рахунок, з якого здійснювалося перерахування гранту; 
  • уповноважений банк протягом п’яти робочих днів повертає зазначені кошти на реєстраційний рахунок загального фонду Мінекономіки, відкритий у Казначействі, для подальшого їх перерахування до державного бюджету в установленому порядку - для коштів, наданих із загального фонду державного бюджету або спеціальний реєстраційний рахунок Мінекономіки, відкритий в Казначействі, - для коштів, наданих із спеціального фонду державного бюджету. Не повернуті отримувачем кошти стягуються з нього відповідно до законодавства.
  • уповноважений банк щокварталу до 20 числа місяця, наступного за кварталом, подає Мінекономіки звіт щодо виконання отримувачами умов договору, який містить інформацію щодо кількості отримувачів, сум наданих відповідно до цього Порядку грантів, кількості найманих працівників, а також сум сплачених податків, зборів (обов’язкових платежів), єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування отримувачами, яким надано гранти. Для реалізації умов Порядку № 739 інформація щодо сум сплачених податків, зборів (обов’язкових платежів), єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування отримувачами надається ДПС за запитом уповноваженого банку. 

Таким чином, підприємству – отримувачу гранта не потрібно самостійно подавати звіти про суми сплачених податків, зборів та ЄСВ, тому що весь контроль покладено на уповноважений банк, в тому числі і контроль за сплатою податків, зборів (обов’язкових платежів) та ЄСВ.

Звертаємо увагу, що тут мається на увазі фактично сплачена сума податків, зборів та ЄСВ, а не нарахована. Зокрема, якщо підприємство декларує від’ємне значення ПДВ (рядок 19 декларації з ПДВ), і не сплачує ПДВ, у нього не збільшується сума сплачених податків. І навпаки, до суми сплачених податків буде включатися фактично сплачена сума ПДВ, задекларована в рядку 18 декларації з ПДВ.

Судячи з формулювання «податків, зборів (обов’язкових платежів), єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до зведеного бюджету України», тут маються на увазі абсолютно всі податки і збори, передбачені ПКУ, а також ЄСВ.

ПКУ передбачає загальнодержавні та місцеві податки і збори – ст. 9 та ст. 10 ПКУ.

До загальнодержавних податків належать (ст. 9 ПКУ):

  • податок на прибуток підприємств;
  • податок на доходи фізичних осіб;
  • податок на додану вартість;
  • акцизний податок;
  • екологічний податок;
  • рентна плата;
  • мито.

До місцевих податків належать (ст. 10 ПКУ):

  • податок на майно;
  • єдиний податок.

До місцевих зборів належать (ст. 10 ПКУ):

  • збір за місця для паркування транспортних засобів;
  • туристичний збір.

Установлення загальнодержавних та місцевих податків та зборів, не передбачених ПКУ, забороняється, тож інших податкових платежів в Україні не існує.

Самому отримувачу гранта не потрібно звітувати про сплачені податки, тому що органи ДПС самі надають уповноваженому банку інформацію про сплату отримувачем гранту цих податків, зборів та ЄСВ. Отримувачу залишається самостійно слідкувати за сумою сплачених податків, зборів та ЄСВ.

Відповідно до п. 20 Порядку №739, у разі невиконання двох обов’язкових умов договору гранту (які ми навели на початку цієї консультації) отримувач зобов’язаний повернути різницю між сумою отриманого гранту та фактично сплаченими податками, зборами (обов’язковими платежами), ЄСВ. Відповідне рішення приймає Мінекономіки. Отримувач повертає зазначену різницю уповноваженому банку не пізніше останнього робочого дня місяця, у якому спливає трирічний строк реалізації проекту, на рахунок, з якого здійснювалося перерахування гранту. Не повернуті отримувачем кошти стягуються з нього відповідно до законодавства.

Грант на створення або розвиток переробних підприємств по своїй суті є цільовим фінансуванням та обліковується на рахунку 482. Той факт, що підприємство за рахунок гранту придбаватиме товари, роботи та послуги з ПДВ, не впливає на податковий кредит з ПДВ. Право на податковий кредит виникає на загальних підставах, незалежно від джерел фінансування придбання  товарів, робіт, послуг.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • Оплата операції фізособі: податкові наслідки
    Підприємство хоче оплатити медичну операцію фізичній особі, яка не є її працівником. Які податкові наслідки у підприємства та фізичної особи? Як оформити оплату?
    02.05.20248
  • Особливості плати за землю за пп. 284.4 ПКУ
    Підприємство займається діяльністю за кодом КВЕД 08.11. Має держакт на право постійного користування земельною ділянкою площею 25,0856 га з цільовим призначенням - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами. Але в спецдозволі на користування надрами зазначено тільки 16,2 га з ймовірними покладами корисних копалин. Як застосовувати пп. 284.4 ПКУ?
    02.05.202412
  • Як оформити та оподаткувати безповоротну фіндопомогу фізособі?
    Як документально оформити надання від ТОВ безповоротної фінансової допомоги фізособі - працівнику або непрацівнику ТОВ? Чи обов’язково зазначати підставу надання фіндопомоги, якщо зі всієї суми будуть сплачуються податки?
    02.05.202413
  • Придбали майновий комплекс, а землю не оформили: хто сплачує земельний податок?
    Підприємство придбало нежитловий майновий комплекс (виробничі, адміністративні, господарські будівлі). Оформлення земельної ділянки під будівлями не було проведено. Підприємство проводить дії по укладанню договору оренди земельної ділянки з місцевою територіальною громадою. Ці приміщення здаються в оренду. Чи є у підприємства підстави сплачувати земельний податок?
    01.05.202418
  • Хто сплачує податок на нежитлову нерухомість, якщо її передано в оренду?
    Фізична особа – власник нежитлового приміщення (склад для зберігання зерна) передала його в оренду ТОВ. ТОВ використовує його за цільовим призначенням. Хто в даному випадку є платником податку на нерухомість?
    30.04.202428