• Посилання скопійовано

Чи може юрособа – неплатник акцизу надавати імпортеру послуги з перевезення пального?

Платник акцизного податку імпортує паливо для власних потреб, а також на балансі у нього є власні цистерни. Чи може інша юрособа, неплатник акцизного податку, надавати нам транспортні послуги тягачем, транспортуючи цистерни з пальним?

Відповідно до наведеної умови потрібно врахувати декілька моментів.

По-перше, напівпричіп-цистерна підпадає під визначення автомобільного транспортного засобу. Відповідно до цього така цистерна-напівпричіп набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для переміщення митною територією України пального та заправлення паливних баків рухомого складу, в тому числі у разі його перевезення іншими транспортними засобами, ніж паливозаправники (див. ІПК від 01.11.2019 р. №1141/6/99-00-04-01-04-15/ІПК).

По-друге, перевізник, який здійснює транспортування пального, не є розпорядником акцизного складу (див. пп. 14.1.224-1 ПКУ).

По-третє, потрібно чітко розуміти, як буде оформлена передача напівпричепа-цистерни перевізнику. Якщо цистерну передано в оренду перевізнику, то наступним етапом є зменшення обсягу зберігання пального саме на об’єм переданих цистерн, внісши зміни до ліцензії на зберігання пального. Якщо ж в договорі на перевезення передбачене тільки транспортування напівпричіпа-цистерни, то цього робити не потрібно.

По-четверте, перевантаження пального з одного бензовоза до іншого – це реалізація пального. Більш детально про це див. нашу консультацію тут. У цьому випадку треба взяти до уваги те, що пальне перебуває у цистерні, яка може під’єднуватися до різних тягачів, але яка належить імпортеру, і пальне теж належить йому ж. Відповідно до п. 25 розділу ІІ Порядку №729 у разі, якщо пальне відвантажується (відпускається) з причепа/напівпричепа, в АН зазначаються реквізити такого причепа/напівпричепа як акцизного складу пересувного. Тому, якщо пальне не перевантажується в іншу цистерну, реалізації пального не відбувається, незважаючи на те, що можуть змінюватися тягачі.

Для юридичної особи – перевізника ніяких додаткових вимог немає. А ТОВ-імпортеру потрібно визначити, яким чином буде оформлено операцію передачі цистерн для перевезення і вже від цього відштовхуватися. В будь-якому випадку напівпричеп-цистерна є пересувним акцизним складом для власника пального, а не для перевізника.

 ***

Також пропонуємо:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Акцизи»