• Посилання скопійовано

Чи може юрособа – неплатник акцизу надавати імпортеру послуги з перевезення пального?

Платник акцизного податку імпортує паливо для власних потреб, а також на балансі у нього є власні цистерни. Чи може інша юрособа, неплатник акцизного податку, надавати нам транспортні послуги тягачем, транспортуючи цистерни з пальним?

Відповідно до наведеної умови потрібно врахувати декілька моментів.

По-перше, напівпричіп-цистерна підпадає під визначення автомобільного транспортного засобу. Відповідно до цього така цистерна-напівпричіп набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для переміщення митною територією України пального та заправлення паливних баків рухомого складу, в тому числі у разі його перевезення іншими транспортними засобами, ніж паливозаправники (див. ІПК від 01.11.2019 р. №1141/6/99-00-04-01-04-15/ІПК).

По-друге, перевізник, який здійснює транспортування пального, не є розпорядником акцизного складу (див. пп. 14.1.224-1 ПКУ).

По-третє, потрібно чітко розуміти, як буде оформлена передача напівпричепа-цистерни перевізнику. Якщо цистерну передано в оренду перевізнику, то наступним етапом є зменшення обсягу зберігання пального саме на об’єм переданих цистерн, внісши зміни до ліцензії на зберігання пального. Якщо ж в договорі на перевезення передбачене тільки транспортування напівпричіпа-цистерни, то цього робити не потрібно.

По-четверте, перевантаження пального з одного бензовоза до іншого – це реалізація пального. Більш детально про це див. нашу консультацію тут. У цьому випадку треба взяти до уваги те, що пальне перебуває у цистерні, яка може під’єднуватися до різних тягачів, але яка належить імпортеру, і пальне теж належить йому ж. Відповідно до п. 25 розділу ІІ Порядку №729 у разі, якщо пальне відвантажується (відпускається) з причепа/напівпричепа, в АН зазначаються реквізити такого причепа/напівпричепа як акцизного складу пересувного. Тому, якщо пальне не перевантажується в іншу цистерну, реалізації пального не відбувається, незважаючи на те, що можуть змінюватися тягачі.

Для юридичної особи – перевізника ніяких додаткових вимог немає. А ТОВ-імпортеру потрібно визначити, яким чином буде оформлено операцію передачі цистерн для перевезення і вже від цього відштовхуватися. В будь-якому випадку напівпричеп-цистерна є пересувним акцизним складом для власника пального, а не для перевізника.

 ***

Також пропонуємо:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Акцизи»

  • Як продавати настоянки в ресторані?
    ФОП для свого ресторану-кафе купує горілку міцністю 40 градусів, яку далі переробляє в настоянку міцністю 35 – 38 градусів (наприклад, шляхом настоювання на сухофруктах тощо). Що робити з акцизом на горілку та з акцизними марками? Чи потрібно при продажі настоянки у кількості 50, 100, 200 чи 500 грамів зазначати в чеку 5% акцизу?
    29.01.202518
  • Чи може юрособа – неплатник акцизу надавати імпортеру послуги з перевезення пального?
    Платник акцизного податку імпортує паливо для власних потреб, а також на балансі у нього є власні цистерни. Чи може інша юрособа, неплатник акцизного податку, надавати нам транспортні послуги тягачем, транспортуючи цистерни з пальним?
    28.01.20255
  • Як виправити серійний номер витратоміра в довідці про розпорядника акцизного складу?
    При початковому формуванні довідки про розпорядника акцизного складу на АЗС було вказано неправильний серійний номер витратоміра газорозподільчої колонки. Як виправити цю помилку і які можуть бути наслідки?
    27.01.202510
  • Що робити з залишками пального на АЗС, якщо ліцензія на роздрібну торгівлю пальним закінчилася?
    На АЗС є залишки пального. Проте ліцензія на роздрібну торгівлю пальним закінчилася, а ліцензії на зберігання пального немає. Що робити в цьому випадку?
    22.01.202520
  • Підтвердження прийняття заводських резервуарів в експлуатацію для отримання ліцензії на зберігання пального
    У грудні 2024 р. підприємство звернулося до податкового органу із заявою щодо видачі ліцензії на право зберігання пального. До заяви були подані копії внутрішніх актів введення в експлуатацію основних засобів, складених комісією підприємства під час введення в експлуатацію резервуарів у 2008 р. та 2015 р. За результатами розгляду заяви та доданих документів було прийнято розпорядження про відмову у видачі ліцензії. Причина - до заяви не подані завірені заявником копії документів, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства. Які саме документи треба було подати для підтвердження прийняття заводських резервуарів в експлуатацію, адже установка резервуарів для зберігання пального проводилась без здійснення будівельних робіт і без улаштування фундаменту?
    12.01.202532