Відповідно до ч. 10 ст. 3 Закону №3817, виробництво алкогольних напоїв здійснюється суб’єктами господарювання, які мають ліцензію на право виробництва алкогольних напоїв та повний технологічний цикл виробництва відповідних алкогольних напоїв. Ліцензія передбачає атестацію їх виробництва, наявність приміщень і обладнання, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва алкогольних напоїв. Виробники алкогольних напоїв можуть використовувати у виробничому процесі виключно спирт – ч. 11 ст. 3 Закону №3817.
Тому говорити про виробництво алкогольних напоїв у ресторані підстав немає.
Відповідно до ч. 7 ст. 71 Закону №3817 продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється виключно ліцензіатам, що мають статус суб’єкта господарювання громадського харчування, за наявності у них ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями. Ресторан відповідає цим вимогам.
За умовами запитання ФОП настоює горілку на сухофруктах з незначною втратою міцності, тому цей напій буде настоянкою, а не наливкою. Як правило, наливки – це солодкі напої з невисокою міцністю, а міцність настоянок буває досить високою, часто вона сягає 40-45 градусів.
Далі, як класифікувати настоянку? Адже це не автентичний алкогольний напій, який був використаний для її приготування, а також при приготуванні настоянки з пляшки знімається акцизна марка. Приготування коктейлю полягає в змішуванні або купажуванні інгредієнтів, і приготування настоянки теж включає змішування інгредієнтів (алкогольний напій та інгредієнт, на якому він настоюється). Різниця тільки в тому, що коктейль продається і споживається одразу після приготування, а настоянка – за деякий час.
Є рішення Львівського окружного адмінсуду від 01.03.2018 р. у справі №813/346/17, у якому він зазначає, що «основна відмінність приготування коктейлів від виробництва алкоголю - це відсутність повного технологічного циклу використання для приготування готових вироблених алкогольних напоїв вже ліцензованих виробників, а не первинної сировини, здійснення такого приготування в безпосередньо в ресторані». Те ж саме можна сказати і про настоянки.
Тому, на нашу думку, виготовлення та продаж настоянок для споживання у ресторані слід розглядати за аналогією продажу алкогольних коктейлів на розлив. Якщо міцність настоянки буде трохи менше, ніж міцність використаного алкогольного напою, це не вплине на порядок її продажу та оподаткування. Документальне оформлення приготування настоянок (технологічні, калькуляційні картки) є аналогічним до приготування алкогольних коктейлів.
У меню і прейскуранті можна зазначити власну назву напою, яка може включати слово «настоянка». Але радимо додатково в меню і прейскуранті розшифрувати у дужках цю назву з зазначенням назви алкогольного напою, який був використаний для приготування настоянки, наприклад «Горілка «Чиста сльоза», настояна на журавлині».
Акцизну марку слід сканувати один раз під час відкупорювання пляшки алкоголю з метою приготування настоянки – докладніше про це у цій новині. Код УКТ ЗЕД відповідає коду цього алкогольного напою.
Акцизний податок нараховується під час кожного продажу настоянки за ставкою 5% від вартості проданої настоянки – докладніше про це у нашій новині.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити