• Посилання скопійовано

Використання алкоголю під час діяльності з організації фуршетів: що з оформленням?

Юрособа здійснює діяльність з надання замовникам (іншим суб’єктам господарювання) послуг з організації фуршетів та інших святкових заходів. Надання послуг оформляється актами із замовниками. Під час надання таких послуг використовуються в тому числі продукти харчування, алкогольні напої. Як оформляти витрачання алкоголю?

Підряд

Згідно з ч. 1 ст. 837 ЦКУ, за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Згідно з ч. 1 ст. 839 ЦКУ, підрядник зобов'язаний виконати роботу, визначену договором підряду, із свого матеріалу і своїми засобами, якщо інше не встановлено договором.

Згідно з ч. 1 ст. 843 ЦКУ, у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Ціна роботи у договорі підряду включає відшкодування витрат підрядника та плату за виконану ним роботу (ч. 3 ст. 843 ЦКУ). Причому ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі (ч. 1 ст. 844 ЦКУ).

В данiй ситуації юрособа надає замовникам послуги з організації фуршетів, використовуючи в тому числі продукти харчування, алкогольні напої. З точки зору ЦКУ юрособа виконує підрядні роботи.

Результат виконаних робіт передається замовникам за актом приймання-передачі послуг (виконаних робіт). Причому використані під час виконання робіт алкогольні вироби, продукти харчування тощо є витратами підрядника (юрособи) з виконання робіт.

Кількість використаних алкогольних напоїв та інших запасів можна оформити внутрішнім звітом чи актом про запаси, включаючи алкогольні напої, використані для виконання роботи. Звіт (акт) складає відповідальна за проведення фуршету особа. Нормативними документами форма такого акту не встановлена, тому вона розробляється підприємством самостійно. Такий звіт (акт) буде первинним документом, тому повинен мати всі обов’язкові реквізити, встановлені ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік.

Використовувати в данiй ситуації РРО немає підстав. Тому що юрособа не здійснює розрахункові операції.

 

Акцизний податок, ліцензія

За договором підряду юрособа не продає замовнику алкогольні напої та продукти харчування. Таким чином, в такiй ситуації, на наш погляд, немає необхідності придбавати ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, не потрібно сплачувати акцизний податок.

Аналогічну ситуацію маємо, наприклад, у разі надання послуг перевезення. Результати перевезення передаються замовнику за актом. Замовник сплачує перевізнику послуги перевезення. Але надаючи послуги перевезення перевізник використовує власне пальне. І це не означає, що надаючи замовнику послуги перевезення перевізник продає замовнику пальне. Таким чином, при наданні послуг перевезення перевізнику не потрібно придбавати ліцензію на роздрібну торгівлю пальним, не потрібно сплачувати акцизний податок.

Але припускаємо, що податкова може не погодитися з таким трактуванням норм законодавства.

Наприклад, дивимося ІПК ДФСУ від 06.11.2018 р. №4709/6/99-99-15-03-03-15/ІПК.

До податкової звернулося ТОВ з питанням щодо оподаткування акцизним податком операцій з реалізації окремих товарів та операцій з надання окремих послуг з використанням підакцизних товарів.

Податкова відповіла, що у разі, якщо ТОВ при наданні послуг з організації заходів, зокрема, кейтерингу здійснює, наприклад, розлив (реалізацію, відпуск) алкогольних напоїв кінцевим споживачам та включає вартість таких напоїв до собівартості послуги (як це зазначено у зверненні), то при цьому відбувається реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

За такого підходу суб’єкт господарювання повинен нараховувати акцизний податок при використанні алкогольних напоїв під час надання послуг фуршету.

Але використовуючи таку логіку суб’єкт господарювання повинен мати і ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

Щоправда, в кінці зазначеної ІПК податкова написала, що до звернення ТОВ не надано будь-яких первинних документів, фіксуючих факти здійснення ТОВ господарських операцій. Для надання більш повної та ґрунтовної ІПК ТОВ має право повторно звернутися до контролюючого органу та надати копії відповідних документів з наведенням детального опису суті здійснюваних операцій.

Тому для уникнення непорозумінь з податковою юрособі може бути доцільним звернутися за індивідуальною податковою консультацією щодо даного питання.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Акцизи»