• Посилання скопійовано

Простій орендованих основних засобів - негосподарська діяльність?

Юрособа (платник ПДВ та єдиного податку) здійснила ввіз спецмашини та обладнання. На митницю було сплачено мито та ПДВ за три місяці, але основні засоби поки не використовуються через простій. Чи є простій негосподарською діяльністю? Чи виникає необхідність нарахування ПДВ згідно з п. 198.5 ПКУ?

Згідно з п. 198.5 ПКУ податкові зобов’язання нараховуються, у разі, якщо товари чи послуги призначаються для їх використання або починають використовуватись в операціях, що не є господарською діяльністю підприємства. При цьому згідно з пп. 14.1.36 ПКУ господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу. 

В свою чергу визначення поняття простою наводиться тільки в КЗпП. Згідно ст. 34 КЗпП простій - це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.

Тобто, фактично, вважати простій обладнання негосподарською діяльності немає підстав, оскільки такі основні засоби орендувались саме з метою проведення господарської діяльності (отримання прибутку). При цьому варто зважати, що мова у п. 198.5 ПКУ йде саме про використання таких товарів/послуг в негосподарській діяльності, наразі ж, такого використання не відбувається. Відповідно не виникає і підстав для нарахування податкових зобов’язань згідно з п. 198.5 ПКУ. Якщо ж керівник підприємства приймає рішення, що такі орендовані основні засоби в майбутньому не будуть використовуватись в господарській діяльності, то відповідно виникає й обов’язок нарахування податкових зобов’язань за раніше відображеним податковим кредитом. Таке рішення повинно бути зафіксовано, наприклад, наказом керівника. Підприємство в такому випадку складає зведену "компенсуючу" податкову накладну з типом причини 13 (див. п. 11 Порядку №1307). ІПН покупця вказується умовний 600000000000. 

Однак, варто зважати на те, що згідно з п. 7 П(С)БО 16, витрати визнаються витратами певного періоду  одночасно  з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Отже, відобразити витрати на оренду такого обладнання та мито в бухобліку можна буде тільки в тому періоді, в якому підприємство отримає дохід від їх використання, а до цього моменту їх можна обліковувати на рахунку 39 "Витрати майбутніх періодів" з подальшим списанням за призначенням – коли підприємство почне отримувати доходи.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Чи заборонено відраховувати кошти профспілкам на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу під час воєнного стану?
    Чи заборонено протягом дії воєнного стану проводити відрахування первинним профспілковим організаціям на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу в розмірах, передбачених колективним договором та угодами, у добровільному порядку за наявності у роботодавців такої можливості з віднесенням на витрати діяльності підприємства?
    19.04.20244
  • Чи може неприбуткова організація надати благодійну допомогу ЗСУ?
    В статуті неприбуткової оргазації передбачено наукові розробки, дослідження та інше у галузі права, а надання благодійної допомоги не передбачено. Чи може така організація придбати товар для подальшої безоплатної (благодійної) передачі ЗСУ? Як звітувати за такою операцією?
    17.04.202426
  • З немонетарної заборгованість переводиться в монетарну і назад: що з курсом?
    У 2021 р. резидент отримав авансову оплату за товар від нерезидента. В січні 2022 р. підписано додаткову угоду щодо повернення передплати. Заборгованість переведено до складу монетарної. Після введення валютних обмежень на період воєнного стану оплата не була проведена. Підприємство визначало курсові різниці на дату балансу. У 2024 р. вирішено все ж здійснити відвантаження. Як визначити курс, за яким монетарна заборгованість переводиться до складу немонетарної?
    15.04.202423
  • Порушення при ввезенні гуманітарної допомоги
    Громадська організація імпортувала гуманітарну допомогу - легковий авто для передачі ЗСУ і кабель для ремонту дронів. Але авто передане учаснику бойових дій, який працює волонтером в ГО, а кабель використовується самою ГО для ремонту дронів, а не переданий ЗСУ. Чи є порушення?
    10.04.202423
  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.2024128