Згідно з п. 198.5 ПКУ податкові зобов’язання нараховуються, у разі, якщо товари чи послуги призначаються для їх використання або починають використовуватись в операціях, що не є господарською діяльністю підприємства. При цьому згідно з пп. 14.1.36 ПКУ господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу.
В свою чергу визначення поняття простою наводиться тільки в КЗпП. Згідно ст. 34 КЗпП простій - це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.
Тобто, фактично, вважати простій обладнання негосподарською діяльності немає підстав, оскільки такі основні засоби орендувались саме з метою проведення господарської діяльності (отримання прибутку). При цьому варто зважати, що мова у п. 198.5 ПКУ йде саме про використання таких товарів/послуг в негосподарській діяльності, наразі ж, такого використання не відбувається. Відповідно не виникає і підстав для нарахування податкових зобов’язань згідно з п. 198.5 ПКУ. Якщо ж керівник підприємства приймає рішення, що такі орендовані основні засоби в майбутньому не будуть використовуватись в господарській діяльності, то відповідно виникає й обов’язок нарахування податкових зобов’язань за раніше відображеним податковим кредитом. Таке рішення повинно бути зафіксовано, наприклад, наказом керівника. Підприємство в такому випадку складає зведену "компенсуючу" податкову накладну з типом причини 13 (див. п. 11 Порядку №1307). ІПН покупця вказується умовний 600000000000.
Однак, варто зважати на те, що згідно з п. 7 П(С)БО 16, витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Отже, відобразити витрати на оренду такого обладнання та мито в бухобліку можна буде тільки в тому періоді, в якому підприємство отримає дохід від їх використання, а до цього моменту їх можна обліковувати на рахунку 39 "Витрати майбутніх періодів" з подальшим списанням за призначенням – коли підприємство почне отримувати доходи.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити