• Посилання скопійовано

Оренда нежитлових приміщень — від імені і фізособи, і підприємця

Засновник надає своєму підприємству-«єдиннику» (платник ПДВ) в оренду офісні приміщення площею 160 м кв. Адмінбудинок оформлений договором купівлі-продажу на засновника як приватну особу. При цьому засновник є підприємцем-«єдинником» ІІ групи. Як оформити договір оренди з боку засновника? Чи може враховувати підприємство в податковий кредит ПДВ при ремонті орендованих приміщень?

Відповідно до п. 2 ч. 1 п. 291.4 ПКУ до другої групи платників єдиного податку відносяться фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

  • не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
  • обсяг доходу не перевищує 1500000 гривень.

Дія цього підпункту, зокрема, не поширюється на фізичних осіб - підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005). Такі фізичні особи - підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи.

Відповідно до пп. 291.5.1 ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп фізичні особи - підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектари, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів.

Податкові органи не заперечують проти здійснення діяльності з надання нежитлових приміщень в оренду платниками ЄП  2 групи, загальною площею до 300 кв. м - відповідні роз'яснення надані Узагальнюючою податковою консультацією щодо застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності фізичними особами - підприємцями, які здійснюють діяльність з надання нерухомого майна в оренду, затвердженою Наказом ДПС України від 20.02.2012 р. №136.

Таким чином, на нашу думку, засновник ЮО, платник ЕП 2 групи, може здавати нежитлові приміщення, які належать йому як фізособі на праві власності, в оренду такій ЮО та включати такі доходи до сукупного оподатковуваного доходу єдиним податком (максимальний обсяг доходу становить 1,5 млн грн на календарний рік). Якщо сума доходу перевищить 1,5 млн грн протягом року, то сума перевищення буде оподаткована за ставкою 15 % (п. 2 ч. 1 п. 293.8 ПКУ) з обов'язковим переходом на застосування ставки ЕП, визначеної для платників ЕП 3 групи, або на загальну систему оподаткування з кварталу, наступного за кварталом перевищення.

При цьому не заборонено укласти договір оренди нежитлового приміщення між засновником як фізособою та ЮО, з наступним оподаткуванням ПДФО за ставкою 18 % та військовим збором. ЮО в такому разі буде податковим агентом щодо виплачених доходів від оренди нежитлового приміщення.

Щодо ремонту орендованих нежитлових приміщень, то податковий кредит з ПДВ формується в загальному порядку при придбанні товарів та/або робіт залежно від того, чи придбаваються такі товари/роботи у платників ПДВ чи ні. При цьому бажано, щоб питання ремонту орендованого приміщення були врегульовані положеннями договору оренди такого приміщення (у тому числі додаткових угод, які можуть укладатися за потреби) – для попередження запитань податківців про підстави проведення ремонту орендованого майна.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.202485
  • З якою періодичністю складати подорожній лист?
    Водії виїжджають за заявкою і після виконання замовлення можуть отримати наступну. Маршрут та дату повернення визначити складно. За якою формою складати подорожній лист? Чи можна скласти один подорожній лист на весь період поїздки (місяць та більше), чи під кожну заявку?
    22.03.2024951
  • Отримано credit memo: як врахувати?
    ТОВ - офіційний представник нерезидента в Україні щодо розповсюдження аудіо та відео-продукції. Протягом 2023 р. перевиконало план щодо підключення до інформаційного ресурсу користувачів. Нерезидент 28.02.2024 р. надав credіt memo ТОВ, що має бути врахований при розрахунку за послуги з нерезидентом у лютому та березні 2024 р. Чи має ТОВ скоригувати фінрезультат за 2023 р., оскільки credit memo за результатами роботи 2023 р.? Чи потрібно нарахувати курсову різницю на дату проведення акту від нерезидента ?
    15.03.202456
  • Придбання нерухомості комунальної власності, у якій вже є орендарі
    Підприємство придбало нежитлову нерухомість на аукціоні. В договорі купівлі-продажу об’єкту малої приватизації вказано, що приміщення надано в оренду до 2028 р. і цей договір чинний і для покупця. Майно перебувало в комунальній власності і передане пкупцю в день укладення договору балансоутримувачем. Як відобразити придбання такої нерухомості в обліку? Коли вводити в експлуатацію, якщо акт прийому-передачі майна від 15.02.2023 р.? Як відображати відносини з орендарем? Чи потрібна додаткова угода до договору оренди?
    14.03.202422
  • Чи включати адмінвитрати при обчисленні вартості видобутої корисної копалини?
    При обчисленні вартості видобутої корисної копалини за розрахунковою вартістю до витрат потрібно включати адміністративні витрати чи ні? Місцеві податківці сказали, що потрібно включати, адже підприємство займається тільки виробництвом каменю та щебеню, тому потрібно включати всі витрати, крім витрат на збут. Сказали, що є роз'яснення ДПС, але ми не знайшли
    11.03.202428