• Посилання скопійовано

Оформлення транспортних документів при надходженні товару на склад покупця

Продавець (резидент) реалізовує імпортний товар покупцю в Україні. Товар транспортується з-за кордону одразу на склад покупця на відповідальне зберігання. Передача товару видатковою накладною покупцю відбувається через деякий час, після поставки всього товару, зберігання може бути кілька місяців. Покупець просить ТТН, проте на момент передачі товар уже на складі покупця, але у власності продавця. Чи достатньо копії CMR? Також покупець просить в графі 24 CMR вказати дату видаткової накладної, а не дату доставки товару на склад

Відповідно до п. 11.1 Правил № 363, основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил. Товарно-транспортну накладну суб’єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім’я, по батькові) Перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора. Тобто ТТН – це документ, який підтверджує перевезення товару, а не його реалізацію.

Оскільки товар доставляється одразу на склад покупця і в момент реалізації товару не відбувається його перевезення, то для оформлення ТТН немає підстав.

Транспортна накладна CMR - транспортний документ, найбільш широко використовуваний при міжнародних вантажних перевезеннях автомобільним транспортом. Транспортна накладна CMR виписується для підтвердження укладення договору перевезення, який визначає відповідальність відправника, перевізника та одержувача товару. Підтверджує, що вантаж в момент прийняття знаходився в належному стані, в цілій упаковці, маркування і число місць відповідає зазначеним у накладній.

Графа 24 – Отримання вантажу (Дата, підпис, штамп отримувача). Заповнення цієї графи є єдиним підтвердженням, що вантаж доставлений у конкретне місце, у певну дату і жодних претензій до виконаної роботи транспортної компанії немає. Вантажоодержувач заповнює цю графу при одержанні вантажу і тим самим знімає з водія відповідальність за вантаж. Тому графу 24 не можна заповнювати потім, після дати одержання товару на складі.

На нашу думку, оскільки покупець не є учасником відносин щодо перевезення товару, а отримує його прямо на своєму складі, то йому не потрібний оригінал CMR. Копія CMR може слугувати для нього джерелом інформації про перевезення товару. Також немає підстав і для складання ТТН від продавця до покупця.

Для підтвердження реальності операцій з надходження товару на склад, його зберігання і передання права власності на товар можна застосовувати таку схему документообігу:

1. Покупець отримує товар на свій склад, ставить підпис в графі 24 CMR про отримання вантажу. Перед тим, як поставити підпис, одержувач повинен перевірити вантаж. Після того, як вантажоодержувач поставив підпис, буде неможливо пред'явити претензії щодо вантажу.

2. Зберігання товару слід оформити договором на відповідальне зберігання та актами приймання-передачі товару на зберігання і зі зберігання. Акт приймання-передачі товару на зберігання підписують покупець і власник товару (продавець) на дату приймання товару, яка відповідає даті в графі 24 CMR.

3. Після доставки всієї партії товару сторони підписують зворотній акт повернення товару зі зберігання від покупця до продавця і видаткову накладну на продаж товару покупцю. ТТН при цьому  не складається, оскільки товар не перевозиться.

Як варіант, можна розглянути можливість продажу товару покупцю не з відтермінуванням до формування всієї партії, а по мірі надходження кожної частини товару. Тоді дати у графі 24 CMR  та у видатковій накладній будуть співпадати.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Взаємозалік розрахунків за умови, що постачальник та покупець одна особа
    ТОВ – платник податку на прибуток та ПДВ планує зробити залік взаєморозрахунків з фізичною особою, що є постачальником та покупцем для ТОВ. За яких умов та як оформити даний залік?
    25.07.202441
  • Які наслідки того, що ФОП вчасно не повідомив ДПС про зміну місця реєстрації?
    Фізособа була зареєстрована у м. Київ, за цією ж адресою зареєструвалася як ФОП на єдиному податку. Далі ФОП фактично проживав в м. Київ і там провадив свою діяльність. З особистих причин в 2020 році ФОП змінив місце реєстрації на інше місто, а заява про зміну місця реєстрації ФОП не було подана. Якщо зараз подати заяву про зміну місця реєстрації, то які будуть наслідки?
    15.07.202480
  • Критерії контрольованих операцій
    Підприємство викупило у іноземної компанії 99,8% СК українського ТОВ (850 тис. грн), викупило у іноземних компаній акції українського ПрАТ, які становили 48,7% СК ПрАТ (278 тис.грн), уклало договір щодо переведення на підприємство боргу іншого ТОВ перед нерезидентом за кредитними договорами на загальну суму 934,5 млн грн. Підприємство не є учасником МГК. Чи є ці операції контрольованими?
    03.07.202458
  • Ребрендинг рекламного та холодильного обладнання, яке надається в оренду іншим особам
    Підприємство – виробник кондитерської продукції, має ліцензовану торгову марку та логотип. Продукція продається ФОПам, яким надавались в оренду вивіски та холодильне обладнання з цим логотипом. Тепер підприємство хоче змінити логотип та торгову марку. Що робити з обладнанням, яке зі старим логотипом? Вивіски на 112 рахунку, метод амортизації - 100%. Чи можна здавати в оренду нові вивіски без логотипу, зі словами «Торти» або «Кав’ярня» та як це вплине на витрати підприємства? Як це оформити?
    01.07.202453
  • Код ЄДРПОУ та печатка в наказах керівника підприємства
    Чи обов'язково у всіх наказах керівника підприємства вказувати код ЄДРПОУ підприємства? Чи достатньо того, що код ЄДРПОУ міститься на печатці підприємства, що стоїть на наказі? Якщо код ЄДРПОУ раніше не вказували у наказах, чи можна його дописати від руки?
    27.06.20241 373