• Посилання скопійовано

Чи потрібно мобілізованому працівнику надавати оригінал наказу про взяття на військовий облік на підприємство?

Чи потрібно мобілізованому працівнику (мобілізувався не за місцем проживання і роботи) надавати оригінал наказу про взяття на військовий облік на підприємство? Чи можна передати через мобільні засоби зв’язку фотокопію для нарахування середньої? Який документ це регулює?

Указом Президента України від 24.02.2022 р. №64/2022 із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан та оголошено проведення загальної мобілізації. На час виконання державних або громадських обов’язків, якщо ці обов’язки можуть здійснюватися у робочий час, працівникам гарантується збереження місця роботи (посади) і середнього заробітку (ст. 119 КЗпП).

Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» для одержання права на передбачені законодавством гарантії мобілізований працівник повинен надати роботодавцеві один із документів, що підтверджують його мобілізацію:

  • мобілізаційне розпорядження;
  • повістку керівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

Також Мінекономіки вважає, що підставою для збереження місця роботи, посади і середнього заробітку є сам факт прийняття працівника на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби (який підтверджується наданими власнику або уповноваженому ним органу відповідними довідками, витягами з наказів тощо) під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення.

І тут не важливе місце мобілізації: чи це буде місце проживання чи роботи, наразі це може бути і тимчасове місце реєстрації. Також працівник може самостійно звернутися до територіального центру комплектування та мобілізуватися.

Тобто, наказ (витяг) про мобілізацію може і не надаватися. Наразі, під час військового стану надаються, в більшості випадків, довідки, які є достатнім доказовим фактом того, що працівника мобілізовано. І так, вважаємо, що для підтвердження факту мобілізації працівник може відправити фото документу через месенджер чи ел.пошту для нарахування середньої. Якщо цього зробити працівник не можне або роботодавець недовіряє своєму працівнику, то в такому разі роботодавець повинен звернутися (бо у працівника такої можливості вже не має) до територіального центру комплектування та соціальної підтримки з запитом щодо надання інформації про працівника для забезпечення його встановленими законодавством гарантіями на час військового стану. До якого саме потрібно звернутися територіального центру комплектування роботодавець зможе дізнатися з відправленої працівником в електронному вигляді довідки. І вже за наявності отриманого документу оформити наказ про увільнення. При цьому середню все одно доведеться буде розрахувати та виплатити з дня фактичної мобілізації працівника. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Отримано credit memo: як врахувати?
    ТОВ - офіційний представник нерезидента в Україні щодо розповсюдження аудіо та відео-продукції. Протягом 2023 р. перевиконало план щодо підключення до інформаційного ресурсу користувачів. Нерезидент 28.02.2024 р. надав credіt memo ТОВ, що має бути врахований при розрахунку за послуги з нерезидентом у лютому та березні 2024 р. Чи має ТОВ скоригувати фінрезультат за 2023 р., оскільки credit memo за результатами роботи 2023 р.? Чи потрібно нарахувати курсову різницю на дату проведення акту від нерезидента ?
    15.03.202437
  • Придбання нерухомості комунальної власності, у якій вже є орендарі
    Підприємство придбало нежитлову нерухомість на аукціоні. В договорі купівлі-продажу об’єкту малої приватизації вказано, що приміщення надано в оренду до 2028 р. і цей договір чинний і для покупця. Майно перебувало в комунальній власності і передане пкупцю в день укладення договору балансоутримувачем. Як відобразити придбання такої нерухомості в обліку? Коли вводити в експлуатацію, якщо акт прийому-передачі майна від 15.02.2023 р.? Як відображати відносини з орендарем? Чи потрібна додаткова угода до договору оренди?
    14.03.202415
  • Чи включати адмінвитрати при обчисленні вартості видобутої корисної копалини?
    При обчисленні вартості видобутої корисної копалини за розрахунковою вартістю до витрат потрібно включати адміністративні витрати чи ні? Місцеві податківці сказали, що потрібно включати, адже підприємство займається тільки виробництвом каменю та щебеню, тому потрібно включати всі витрати, крім витрат на збут. Сказали, що є роз'яснення ДПС, але ми не знайшли
    11.03.202423
  • Чи є ТОВ контролюючою особою КІК?
    ТОВ 1, платник податку на прибуток, має засновника - фізособу (97%). А ця фізособа є також засновником (51%) ТОВ 2 нерезидента. Хто буде контролюючою особою для ТОВ 2: ТОВ 1 чи фізособа?
    29.02.202431
  • Як оподатковується спеціальна бюджетна дотація за утримання великої рогатої худоби (корів)?
    Підприємство - платник податку на прибуток отримало державну допомогу на утримання корів у 2023 р. Чи є сума цієї допомоги об'єктом оподаткування податком на прибуток?
    12.02.202430