• Посилання скопійовано

Як складати ТТН у випадку наявності декількох пунктів розвантаження?

Підприємство складає ТТН на власні ТМЦ (пальне), яке переміщує з власної ємності на поля для заправки с/г техніки. За маршрутом декілька пунктів розвантаження. Чи потрібно скаладати на один рейс різні ТТН за наявності декількох пунктів розвантаження?

У першу чергу зазначимо, що згідно з п. 1 Постанови №207 обов’язкова наявність товарно-транспортної накладної передбачена для водія юридичної особи або фізичної особи-підприємця, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах.

При цьому, відповідно п. 2 Постанови №207 для водія юридичної особи або фізичної особи-підприємця, що здійснює вантажні перевезення для власних потреб визначено наступний перелік обов’язкових документів:

  • накладна або інший документ, який підтверджує право власності на вантаж;
  • посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії;
  • реєстраційний документ на транспортний засіб або інший засвідчений в установленому порядку документ, що підтверджує право керування, користування чи розпорядження транспортним засобом;
  • талон про проходження державного технічного огляду; 
  • поліс (сертифікат) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. 

Для водія юридичної особи необхідним є також дорожній лист з відмітками про проведення передрейсових медичного огляду водія та огляду технічного стану транспортного засобу.

Крім документів, зазначених вище, у разі перевезення небезпечних вантажів, є необхідними:

  • свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів; 
  • ДОПНВ-свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі; 
  • інструкція на випадок аварії або надзвичайної ситуації.

Тобто, ТТН є обов’язковим документом у тому випадку, якщо надаються послуги з перевезення. Якщо ж підприємство перевозить власне пальне власним транспортом, то наявність ТТН є не обов’язковою! Підтвердженням понесених витрат на таке транспортування може бути подорожній (маршрутний) лист.

Крім цього, слід зазначити, що, якщо доставка товару входить в його вартість (її ціна не визначається окремо в договорі) і не оформляється окремим актом про надання такої послуги, сторони також цілком можуть обійтися без ТТН. Реальність операції підтвердить накладна або інший первинний документ про передачу товару від продавця покупцю.

Тому і у випадку, якщо вантаж перевозиться не для власних потреб, а покупцю, але його доставка не виділяється окремою послугою, то ТТН також не є обов’язковим документом.

Якщо ж підприємство все ж таки бажає складати ТТН, то у випадку, коли передбачено декілька пунктів доставки пального у графі «Пункт розвантаження» може бути перелічено всі ці пункти (незалежно від того, чи знаходяться вони в одному селі, чи ні). А у таблиці «Відомості про вантаж» відповідно слід вказати реквізити всіх супровідних документів. При цьому, якщо здійснюється декілька рейсів, то доцільно складати окрему ТТН на кожен рейс, або якщо доставка пального здійснюється різним отримувачам, то відповідно окремі ТТН на кожного з таких отримувачів. Однак, знову ж таки, у випадку, якщо наявність ТТН є не обов’язковою- це залишається виключно на розсуд самого підприємства.

Крім того, якщо підприємство бажає підтвердити витрати на пальне на доставку ТМЦ на місця розвантаження для власних потреб, замість ТТН воно може використовувати маршрутний лист, складений у довільній формі і з довільною періодичністю (наприклад, раз в день), в якому зазначати кілометраж, а також маршрут слідування та пункти розвантаження.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Чи заборонено відраховувати кошти профспілкам на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу під час воєнного стану?
    Чи заборонено протягом дії воєнного стану проводити відрахування первинним профспілковим організаціям на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу в розмірах, передбачених колективним договором та угодами, у добровільному порядку за наявності у роботодавців такої можливості з віднесенням на витрати діяльності підприємства?
    19.04.202413
  • Чи може неприбуткова організація надати благодійну допомогу ЗСУ?
    В статуті неприбуткової оргазації передбачено наукові розробки, дослідження та інше у галузі права, а надання благодійної допомоги не передбачено. Чи може така організація придбати товар для подальшої безоплатної (благодійної) передачі ЗСУ? Як звітувати за такою операцією?
    17.04.202431
  • З немонетарної заборгованість переводиться в монетарну і назад: що з курсом?
    У 2021 р. резидент отримав авансову оплату за товар від нерезидента. В січні 2022 р. підписано додаткову угоду щодо повернення передплати. Заборгованість переведено до складу монетарної. Після введення валютних обмежень на період воєнного стану оплата не була проведена. Підприємство визначало курсові різниці на дату балансу. У 2024 р. вирішено все ж здійснити відвантаження. Як визначити курс, за яким монетарна заборгованість переводиться до складу немонетарної?
    15.04.202428
  • Порушення при ввезенні гуманітарної допомоги
    Громадська організація імпортувала гуманітарну допомогу - легковий авто для передачі ЗСУ і кабель для ремонту дронів. Але авто передане учаснику бойових дій, який працює волонтером в ГО, а кабель використовується самою ГО для ремонту дронів, а не переданий ЗСУ. Чи є порушення?
    10.04.202430
  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.2024130