Періодичність складання подорожнього листа
Підставою для списання використаних легковим автомобілем пального є первинні документи. Причому до 16.04.2013 р. таким первинним документом був подорожній лист, форма та порядок заповнення якого були затверджені наказом Держкомстату №74. Наразі цей Наказ було скасовано, однак це не відміняє того факту, що підприємство повинно мати відповідний первинний документ.
Зокрема, підприємство може й надалі продовжувати користуватися звичною формою подорожнього листа, яка була затверджена Наказом №74 або ж розробити власну форму, узявши за основу скасовану типову. Також форму первинного документа для обліку роботи транспортного засобу можна розробити самостійно. Головне, щоб такий подорожній лист мав всі обов’язкові реквізити, зазначені в п. 2.4 Положення №88. Як правило, ці моменти прописують в окремому наказі (розпорядженні) директора, яким затверджують форму.
При цьому дотримуватися вимог щодо заповнення подорожнього листа, прописаних в Інструкції №74, не обов’язково. Тобто подорожній лист можна виписувати за тиждень або за місяць, а не лише за день (як було раніше передбачено п. 2.1 Інструкції №74).
Таким чином, з якою періодичністю складати подорожні листи підприємство вирішую самостійно. Однак варто цей момент прописати в наказі, яким затверджено форму подорожнього листа на підприємстві.
Передрейсовий медогляд
Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів затверджено наказом МОЗ, МВС №65/80, відповідно до якого медичні огляди кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів поділяються на: попередні, періодичні, щозмінні передрейсові та післярейсові огляди, а також позачергові огляди.
Нормами п. 1.4 Положення №65/80 передбачено, що щозмінному передрейсовому та післярейсовому медичним оглядам підлягають водії транспортних засобів підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, ФОП, що здійснюють перевезення пасажирів та вантажів.
Таким чином, якщо директор під час використання службового автомобіля не здійснює перевезення вантажів або пасажирів, зокрема, для потреб підприємства (наприклад, доставка товару або надання послуг з перевезення), то щозмінні передрейсові медогляди є не обов’язковими.
Відповідальність
Щодо відповідальності за відсутність відмітки про проходження медогляду, то вона накладається працівниками поліції у випадку перевірки водія ТЗ у розмірі 30 НМДГ (80 НМДГ у випадку повторного протягом року порушення).
Окрім цього можуть бути накладені фінансові санкції у розмірі мінімальної зарплати як за порушення інших вимог трудового законодавства (зокрема, не забезпечення безпечних умов праці).
Про відповідальність за відсутність передрейсових медоглядів ми писали тут, а про те як організувати медичний огляд водіїв ми писали тут.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити