Податківці у підкатегорії 113.01 ЗІР надали пояснення, що згідно зі ст. 1 Закону №3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» мале виробництво дистилятів – суб’єкт господарювання, що здійснює за повним технологічним циклом виробництво спиртних напоїв, обсяг реалізації яких не перевищує 10000 декалітрів за календарний рік, з використанням спиртових дистилятів виключно власного виробництва (не придбаних). Виробничі потужності обладнання для виробництва спиртових дистилятів не мають перевищувати 20000 декалітрів у перерахунку на 100-відсотковий спирт за календарний рік. Мале виробництво дистилятів не може бути пов’язаною особою у значенні, наведеному у пп. 14.1.159 ПКУ.
Відповідно до ст. 3 Закону №3817 виробництво спиртових дистилятів здійснюється суб’єктами господарювання, що мають:
- повний технологічний цикл виробництва;
- місця зберігання спиртових дистилятів, зареєстровані в Єдиному реєстрі місць зберігання.
Мале виробництво дистилятів подає до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, декларацію відповідності матеріально-технічної бази малих виробництв дистилятів вимогам законодавства (частина 4 ст. 10 Закону №3817).
Згідно з ст. 41 Закону №3817 ліцензії на право виробництва, зокрема, дистилятів надаються та їхня дія припиняється органом ліцензування – центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Ліцензія на право провадження відповідного виду господарської діяльності надається, за умови реєстрації або взяття на облік суб’єкта господарювання у податкових органах та повідомлення таким суб’єктом господарювання про об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, через які здійснюватиметься відповідний вид ліцензійної діяльності, відповідно до вимог п. 63.3 ПКУ, та проходження електронної ідентифікації онлайн в електронному кабінеті і здійснення листування з контролюючим органом через електронний кабінет відповідно до прийнятої контролюючим органом заяви про бажання отримувати документи через електронний кабінет (ч. 1 ст. 42 Закону №3817).
Відповідно до ст. 43 Закону №3817 для отримання ліцензії на відповідний вид діяльності суб’єкт господарювання подає до органу ліцензування заяву про отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності у паперовій або електронній формі у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ.
У заяві про отримання ліцензії на право виробництва дистилятів зазначаються:
- реквізити заявника;
- вид ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, для отримання якої подається заява;
- найменування та код органу ліцензування, до якого подається заява;
- адреси місць провадження господарської діяльності/зберігання спиртових дистилятів: адреса/адреси місця виробництва та ідентифікатор/ідентифікатори об’єкта/об’єктів оподаткування.
У разі якщо виробництво спиртових дистилятів здійснюється на території єдиного (цілісного) майнового комплексу, розташованого більше ніж за однією адресою, у заяві зазначаються всі адреси, за якими розташований такий єдиний (цілісний) майновий комплекс;
- код/коди адміністративно-територіальної одиниці та території територіальної громади згідно з Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, у/на якій розміщені: місце виробництва та місця зберігання спиртових дистилятів;
- перелік кодів товарів (продукції), що вироблятимуться, згідно з УКТЗЕД;
- про ознаку малого виробництва: 1 – мале виробництво дистилятів;
- код класифікації доходів бюджету, сума внесеного платежу, номер і дата платіжної інструкції, що підтверджує внесення чергового (щорічного) платежу за надану ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності.
Заявники – малі виробництва дистилятів, разом із заявою про отримання ліцензії на право виробництва дистилятів подають копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства.