• Посилання скопійовано

Медичний огляд водіїв: як організувати та чи потрібна ліцензія?

Підприємство планує прийняти за сумісництвом медпрацівника за передрейсовим оглядом водіїв. Які документи повинен подати медпрацівник для здійснення цієї діяльності? Чи є обов’язковою ліцензія? Як заповнити графи 12-15 таблиці 5 Звіту з ЄСВ (в свідоцтві зазначено «медпрацівник», проте цієї посади в класифікаторі не знайшли)?

МОЗ у своїх листах від 24.11.2017 р. № 17/19/53/1541-17/31223 та від 14.07.2016 р. № 3.23-Г-5457/7765-зв роз’яснює, що для проведення передрейсових та післярейсових оглядів водіїв СГ може обрати один із таких трьох варіантів:

  • укласти між перевізниками та амбулаторно-поліклінічним закладом, що має ліцензію, договір, за яким відповідні послуги надаватиме відокремлений структурний підрозділ амбулаторно-поліклінічного закладу;
  • фізособи-підприємці, які провадять медичну практику на підставі ліцензії, відкривають медичні кабінети на підприємствах, що здійснюють перевезення;
  • підприємства, що здійснюють перевезення, отримують ліцензію та відкривають медичний кабінет без утворення закладу охорони здоров'я, що діятиме відповідно до положення про такий кабінет.

Адже основами законодавства України про охорону здоров'я визначено, що медичне обслуговування – це діяльність закладів охорони здоров’я та фізичних осіб – підприємців, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію в установленому законом порядку, у сфері охорони здоров’я, що не обов’язково обмежується медичною допомогою, але безпосередньо пов’язана з її наданням.

Таким чином,  підприємство, у якого немає відкритого медичного кабінету й, відповідно, немає «медичної» ліцензії (тобто третій варіант), не може мати ні трудових, ні цивільно-правових відносин із медичним працівником, який не є ФОПом.

Підприємство-перевізник може самостійно відкрити у себе медкабінет й отримати ліцензію, й лише потім за трудовим договором оформити працівника. До речі, пп. 1.6 та 1.8 Положення МОЗ №65/80, передбачено, що попередній, періодичний та позачерговий медичні огляди проводяться в закладі охорони здоров'я медичною комісією, а щозмінні передрейсові та післярейсові медичні огляди водіїв транспортних засобів здійснюються лікарями лікувального профілю та/або молодшими медичними працівниками з медичною освітою за спеціальністю «сестринська справа», «лікувальна справа».

Або ж підприємство-перевізник може оформити цивільно-правові відносини із ФОПом, який має ліцензію на здійснення медичної практики. Усі особливості організації та отримання ліцензії МОЗ описав у вищенаведених листах.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Ліцензії і дозволи»

  • Чи потрібна легалізація або апостилювання податкових документів, виданих податковими органами Польщі?
    Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених у Польщі, платник зобов'язаний отримати від державного органу Польщі довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Чи потрібно її легалізувати або апостилювати для надання ДПС України?
    25.04.202417
  • Чи змінювати ліцензію при встановленні додаткової ємності для зберігання?
    У заяві на отримання ліцензії в 2022 році зазначено місце зберігання пального з типом об’єкта оподаткування «213» (завод), відповідно до форми №20-ОПП, і в ліцензії на 5 років визначено ліміт 20 000 л. В 2023 році придбана ще одна ємність і фактично кількість зберігання пального збільшилась до 30 000 л. Чи подавати форму №20-ОПП? Чи подавати заяву на збільшення ліміту в ліцензії на зберігання пального?
    22.04.202426
  • Ануляція ліцензії на зберігання пального: а може відповідальне зберігання?
    Підприємство придбало ПММ 28.03.2024 р. Акцизну накладну від продавця зареєстровано 28.03.2024 р. Заяву на анулювання ліцензії в зв’язку зі зміною адреси акцизного складу підприємство подало 26.03.2024 р. Витяг з розпорядження щодо анулювання ліцензії на зберігання ПММ для власних потреб датовано 28.03.2024 р. Коли ліцензія на зберігання вважається анульованою? Чи можна передати на зберігання пальне, якщо ліцензію анульовано?
    22.04.202423
  • Сплата та продовження ліцензії на оптовий продаж алкогольних напоїв під час воєнного стану
    Підприємство має ліцензію на оптовий продаж алкогольних напоїв. У цьому місяці повинні продовжувати її ще на рік та сплатити 500 000 грн. Чи можна до кінця воєнного стану не платити ці 500 000 грн за продовження цієї ліцензії, а оплатити цю суму протягом 30 днів після скасування воєнного стану? Чи поширюється звільнення на ліцензію оптового продажу алкогольних напоїв?
    09.04.2024111
  • Чи застосовує касовий метод підприємство, якщо дозвіл на будівництво отримано до 10.10.2022 року?
    ТОВ отримало дозвіл на будівництво багатоквартирного будинку до 10.10.2022 року. В березні 2023 року ТОВ отримує право власності на квартиру (перше постачання) і на наступний день продає цю квартиру покупцю. В обліковій політиці касовий метод не застосовується. Чи потрібно застосовувати касовий метод? Коли виникають зобов’язання з ПДВ: при отримані дозволу або ж все-таки при оплаті за квартиру?
    20.03.202443