• Посилання скопійовано

Чи можуть два касири вести одну касову книгу в «1С»?

На фірмі застосовують два РРО та ПЗ «1С». Бухгалтерія та структурний підрозділ, що застосовують РРО, працюють у різних режимах. Чи можуть два касири вести одну касову книгу в «1С»?

Перш за все слід зазначити, що книга обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) та касова книга – це дві різні книги та їхнє призначення також різне.

Відповідно до пп. 3 п. 1 р. ІІ Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. №547, КОРО реєструється на кожний РРО. При цьому кількість КОРО, що реєструються одночасно, не обмежується.

Суб'єкт господарювання повинен забезпечити використання КОРО з тим РРО, до якого така книга зареєстрована. Використання КОРО, зареєстрованої на РРО, передбачає, зокрема (пп. 6 п. 4 ІІ вказаного Порядку):

  • наявність КОРО на місці проведення розрахунків, де встановлено РРО;
  • підклеювання фіскальних звітних чеків до відповідних сторінок КОРО;
  • щоденне виконання записів (у разі здійснення розрахункових операцій) про рух готівки та суми розрахунків, при цьому дані за сумами, отриманими від покупців (клієнтів) та дані за сумами, виданими покупцям (клієнтам), записуються окремо.

Порядок ведення касової книги та обов'язки касира визначені у р. IV Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління НБУ від 29.12.2017 р. №148.

У п. 39 Положення №148  зазначено, що кожне підприємство (юрособа), що має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів).

Відокремлені підрозділи підприємств, які здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням РРО, але не проводять операцій з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами, касової книги не ведуть.

Виходячи з викладеного, зазначимо, що касову книгу повинен вести той працівник, на якого покладено виконання обов’язків касира щодо оприбуткування готівкової виручки та здавання її до установи банку. З касиром повинен бути укладений договір про повну матеріальну відповідальність – п. 44 Положення №148.

Звертаємо увагу, що оформлення касових документів спричиняє операція оприбуткування готівкової виручки та здавання її до установи банку, тобто не просте виписування документів, а рух готівки від однієї МОЛ до іншої.

Крім того, на виконання вимог п. 12 Положення №148 підприємство зобов'язане розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касі. При цьому необхідно максимально врахувати особливості роботи як підприємства, так і його відокремлених підрозділів (внутрішній трудовий розпорядок, режим роботи, графіки змінності, порядок та особливості здавання готівкової виручки (готівки) до банку).

Для відокремлених підрозділів підприємства порядок оприбуткування готівки в касі встановлюється та доводиться внутрішніми документами підприємства. Розроблений порядок повинен відповідати вимогам цього Положення та не суперечити законодавству України.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • ФОП використовує платіжний сервіс LiqPay: чи потрібно РРО?
    Чи належить сервіс LiqPay до сервісу переказу коштів? Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті на сайті ФОП за послуги з тимчасового розміщення за допомогою сервісу LiqPay?
    Сьогодні 14:29220
  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.202441
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202463
  • Нюанси оформлення видачі готівки з каси за видатковими відомостями
    Підприємство проводить видачу готівки відповідно до Положення №148 за ВКО та видатковими відомостями. Чи можна оформити один ВКО на декілька видаткових відомостей? Чи можна видачу поворотної фіндопомоги штатним працівникам провести видатковою відомістю на декілька людей?
    23.02.2024113
  • ФОП використовує платіжну систему Payoneer: чи потрібен РРО?
    Маркетплейс Etsy, Joom, eBay, Amazon - кошти за продані товари загальною сумою за мінусом комісій маркетплейсу зараховуються раз в тиждень або раз у два тижні на Payoneer, пізніше кошти зараховуються на доларовий рахунок. З доларового рахунку через обмін валют кошти перераховуються на гривневий рахунок ФОПа. Чи потрібно видавати покупцям фіскальні чеки?
    23.02.2024598