• Посилання скопійовано

Чи можна використовувати старі форми касових документів?

Підприємство ще не оновило бухгалтерську програму, за допомогою якої роздруковує касові документи. Чи можна використовувати старі форми касових документів, затверджені Положенням №637, до моменту оновлення програми?

Постановою НБУ від 29.12.2017 р. №148 "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні" (далі – Постанова №148), якою викладено у новій редакції Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (далі – Положення).

Цією постановою оновлено такі форми документів:

Усе про касу і РРО
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись,як це виглядає?

 

З якої дати застосовуються нові форми? 

Поки що можна зробити лише один висновок:  нові  форми набрали чинності з 5 січня 2018 року, а отже, саме з цієї дати документи мають складатися за новою формою.

Якщо касова книга і журнал реєстрації касових документів ведуться в електронному вигляді, то все просто – з 05.01.2018 р. переходимо на складання відповідних аркушів за формою, затвердженою Положенням №148 (після відповідного оновлення бухгалтерської програми або ж такі форми робляться вручну). А як бути з паперовою формою?

На жаль, роз’яснень від податківців щодо цього немає жодних. Але ми не радимо використовувати старі форми і почати заповнювати вже нові форми паперової касової книги і журналу.

Слід зазначити, що вимоги розпочати нумерацію касових документів з початку в зв’язку із початком ведення нової касової книги або журналу їх реєстрації, на сьогодні не встановлено. Тож, підприємство/установа може продовжити нумерацію у новому журналі з наступного номеру відповідних касових документів. 

На даний момент Нацбанк пропонує надати можливість суб’єктам господарювання протягом шести місяців привести свою діяльність з використання форм первинного обліку касових операцій до вимог нового Положення.  Протягом цього періоду редакційні відмінності форм первинного обліку не мають бути підставою для їх не застосування.

На думку НБУ, такий перехідний адаптаційний період дозволить суб’єктам господарювання використовувати раніше надруковані форми первинного обліку касових операцій. Про це йдеться у проекті постанови Правління Національного банку України "Про внесення зміни до постанови Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148".

Але це поки що плани, тому на даний момент радимо застосовувати нові форми касових документів для уникнення непорозумінь з контролерами.

***

Більш докладно про касові зміни читайте тут:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024559
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024686
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247632
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024573
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705