• Посилання скопійовано

Чи можна використовувати старі форми касових документів?

Підприємство ще не оновило бухгалтерську програму, за допомогою якої роздруковує касові документи. Чи можна використовувати старі форми касових документів, затверджені Положенням №637, до моменту оновлення програми?

Постановою НБУ від 29.12.2017 р. №148 "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні" (далі – Постанова №148), якою викладено у новій редакції Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (далі – Положення).

Цією постановою оновлено такі форми документів:

Усе про касу і РРО
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись,як це виглядає?

 

З якої дати застосовуються нові форми? 

Поки що можна зробити лише один висновок:  нові  форми набрали чинності з 5 січня 2018 року, а отже, саме з цієї дати документи мають складатися за новою формою.

Якщо касова книга і журнал реєстрації касових документів ведуться в електронному вигляді, то все просто – з 05.01.2018 р. переходимо на складання відповідних аркушів за формою, затвердженою Положенням №148 (після відповідного оновлення бухгалтерської програми або ж такі форми робляться вручну). А як бути з паперовою формою?

На жаль, роз’яснень від податківців щодо цього немає жодних. Але ми не радимо використовувати старі форми і почати заповнювати вже нові форми паперової касової книги і журналу.

Слід зазначити, що вимоги розпочати нумерацію касових документів з початку в зв’язку із початком ведення нової касової книги або журналу їх реєстрації, на сьогодні не встановлено. Тож, підприємство/установа може продовжити нумерацію у новому журналі з наступного номеру відповідних касових документів. 

На даний момент Нацбанк пропонує надати можливість суб’єктам господарювання протягом шести місяців привести свою діяльність з використання форм первинного обліку касових операцій до вимог нового Положення.  Протягом цього періоду редакційні відмінності форм первинного обліку не мають бути підставою для їх не застосування.

На думку НБУ, такий перехідний адаптаційний період дозволить суб’єктам господарювання використовувати раніше надруковані форми первинного обліку касових операцій. Про це йдеться у проекті постанови Правління Національного банку України "Про внесення зміни до постанови Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148".

Але це поки що плани, тому на даний момент радимо застосовувати нові форми касових документів для уникнення непорозумінь з контролерами.

***

Більш докладно про касові зміни читайте тут:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Відсутність штрафів з РРО/ПРРО для ФОП у Харкові з 1 серпня 2025 року
    Чи зберігаються з 01.08.2025 р. якісь пільги з незастосування РРО/ПРРО або за незастосування штрафів за порушення при застосуванні РРО/ПРРО для ФОП на ЄП ІІ-ІІІ груп, у яких податкова адреса та місце провадження діяльності знаходяться у м. Харкові (території можливих бойових дій)? Прошу розглянути ситуацію, коли ФОП на ІІІ групі ЄП з податковою адресою у м. Харкові (зареєстрований до війни), проводить фактичну діяльність в м. Харкові, але "місце провадження у витязі ЄП зазначено - територія України"
    04.08.202554
  • Орендна плата наперед: готівкові розрахунки та МПЗ
    ТОВ на єдиному податку IV групи, що орендує земельні ділянки у фізосіб, здійснює виплату орендної плати раз на рік. Іноді виплати проводяться наперед за декілька років одночасно через касу підприємства на суму понад 200 тис. грн. Як коректно здійснювати такі готівкові виплати? Чи діє обмеження у 50 тис. грн? Чи можна суми ПДФО та ВЗ, сплачені у 2025 році з орендної плати за декілька наступних років, повністю включити до розрахунку МПЗ за 2025 рік?
    31.07.202535
  • Чи потрібно заповнювати графу 4 ф. №20-ОПП СГ, які здійснюють торгівлю через мережу інтернет та використовують РРО та/або ПРРО?
    Якщо СГ здійснює торгівлю з використанням РРО/ПРРО, то у графі 4 заяви №20-ОПП потрібно зазначити найменування об’єкта оподаткування, яке буде зазначатись як назва господарської одиниці у розділі 3 «Дані щодо господарської одиниці» реєстраційної заяви РРО/ПРРО
    30.07.202547
  • Доплата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкоголем у разі збільшення кількості РРО/ПРРО у місці торгівлі
    При збільшенні кількості РРО/ПРРО у місці роздрібної торгівлі алкоголем доплата за ліцензію здійснюється щокварталу, рівними частками, починаючи з кварталу, в якому було додано такий РРО/ПРРО
    28.07.202516
  • Продаж паяльників через інтернет: КВЕДи, РРО та документи
    Які КВЕДи потрібні для оптового та роздрібного продажу електричних паяльників через інтернет? Чи вважаються паяльники технічно складними побутовими товарами? Чи обов'язкова їх фіскалізація (застосування РРО/ПРРО) та яка первинна документація необхідна?
    24.07.2025141