• Посилання скопійовано

Розрахунок ліміту залишку готівки в касі

Яка процедура розрахунку ліміту залишку готівки в касі та які дні враховуються для його розрахунку (робочі дні підприємства чи господарської одиниці)?

Чинними нормами Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. №637 встановлено, що ліміт залишку готівки в касі встановлюється підприємствами самостійно на підставі розрахунку відповідного середньоденного показника (надходження готівки до каси або її видачі з каси, за рішенням керівника підприємства).

Згідно з додатком 8 зазначеного вище Положення розрахунок ліміту залишку готівки в касі складається наступним чином:

1) Визначається сума готівкової виручки, фактично отриманої за три будь-які місяці поспіль з останніх дванадцяти, що передують строку встановлення ліміту каси. Згідно з нормами Положення про касові операції до готівкової виручки в цьому випадку належать кошти, отримані від реалізації продукції, товарів, робіт, послуг та позареалізаційні надходження, при цьому до останніх належать всі надходження, які можуть очікувати підприємство.  Зокрема, до позареалізаційних надходжень належать:

надходження від продажу іншого майна:

  • основних фондів, нематеріальних активів, продукції допоміжного та обслуговуючого виробництв;
  • платежі за надане в оренду майно, роялті;
  • кошти, отримані від погашення дебіторської заборгованості, зокрема, і за позиками, що надані підприємством;
  • безоплатно одержані кошти;
  • відшкодування матеріальних збитків;
  • внески до статутного капіталу;
  • дохід (проценти) від володіння корпоративними правами;
  • повернення невикористаних підзвітних сум.

2) Розраховуються середньоденні надходження за цей період (для цього визначену вище тримісячну готівкову виручку, яка надійшла до каси підприємства, ділять на кількість робочих днів підприємства за три місяця).

3) Встановлюється сума, виплачена готівкою з каси за три будь-які місяці поспіль з останніх дванадцяти, що передують строку встановлення (перегляду) ліміту каси. До таких виплат належать готівкові виплати на різні потреби, а також на відрядження (крім виплат, пов’язаних з оплатою праці, пенсій, стипендій, дивідендів), зокрема, належать наступні виплати:

  • виплачені на відрядження;
  • видані під звіт для придбання будь – якого майна чи оплати робіт та послуг;
  • внесені на поточний рахунок;
  • видані позики;
  • витрачені на інші потреби.

4) Підраховується середньоденна видача готівки за тримісячний період (при цьому ділять показник, визначений у попередньому пункті, на кількість робочих днів підприємства у вибраному періоді); 

5) Ліміт каси підприємства встановлюють на підставі розрахунку середньоденного надходження готівки до каси або її середньоденної видачі з каси, за рішенням керівника підприємства або уповноваженої ним особи.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Джерело: ДФС у Чернівецькій області

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • ФОП використовує платіжний сервіс LiqPay: чи потрібно РРО?
    Чи належить сервіс LiqPay до сервісу переказу коштів? Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті на сайті ФОП за послуги з тимчасового розміщення за допомогою сервісу LiqPay?
    28.03.2024236
  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.202441
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202463
  • Нюанси оформлення видачі готівки з каси за видатковими відомостями
    Підприємство проводить видачу готівки відповідно до Положення №148 за ВКО та видатковими відомостями. Чи можна оформити один ВКО на декілька видаткових відомостей? Чи можна видачу поворотної фіндопомоги штатним працівникам провести видатковою відомістю на декілька людей?
    23.02.2024113
  • ФОП використовує платіжну систему Payoneer: чи потрібен РРО?
    Маркетплейс Etsy, Joom, eBay, Amazon - кошти за продані товари загальною сумою за мінусом комісій маркетплейсу зараховуються раз в тиждень або раз у два тижні на Payoneer, пізніше кошти зараховуються на доларовий рахунок. З доларового рахунку через обмін валют кошти перераховуються на гривневий рахунок ФОПа. Чи потрібно видавати покупцям фіскальні чеки?
    23.02.2024598