• Посилання скопійовано

Строк служби РРО – 7 років з моменту введення в експлуатацію, але не більше 9 років з дати випуску

З дати виготовлення касового апарату пройшло 7 р. Сервісний центр наполягає обміняти його на інший. В яких законодавчих документах можна перевірити правомірність їх вимог? Чи можливо перереєструвати касовий апарат, якщо ДФС не виключала його з переліку рекомендованих до роботи?

Запитання: На підприємстві є касовий апарат Марія 301МТМ, дата виготовлення якого 14.05.2010 р., а дата введення в експлуатацію - 04.06.2010 р. Сервісний центр наполягає на тому, що в травні 2017 р. підприємство має поміняти касовий апарат, адже з дати його виготовлення минуло 7 років. Чи правомірні їх вимоги, в яких законодавчих документах це можна перевірити. Чи можливо перереєструвати апарат, оскільки він в нормальному робочому стані і податкова служба не виключала його з переліку рекомендованих до роботи. Крім того в 2015 році касовий апарат здавали в сервісний центр і оновлювали нумерацію (адже перевищили допустиму межу 2000 чеків і  нумерація почалася заново)

Відповідь:

Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані застосовувати РРО, включені до Державного реєстру РРО, з додержанням встановленого порядку їх застосування (п. 3 ст. 3 Закону України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»). 

Статтею 12 Закону №265 визначено, що на території України у сферах, визначених цим Законом, дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті РРО вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру РРО та конструкція і програмне забезпечення яких відповідає конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника. 

Відповідно до п. 2 Порядку технічного обслуговування та ремонту РРО, затвердженого постановою КМУ від 12.05.2004 року №601, строк служби - це строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність реєстратора, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам'яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів.

Згідно з п. 1.5 Порядку доопрацювання електронних контрольно-касових апаратів, затвердженого рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом при Кабінеті Міністрів України від 30.11.99 р. №11, доопрацюванню підлягають тільки ті зразки ЕККА, строк служби яких, зазначений в експлуатаційній документації, ще не вичерпався. Якщо в експлуатаційній документації строк служби ЕККА не зазначено, то він становить сім років з моменту введення в експлуатацію, але не більше дев'яти років від дати випуску.

Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій затверджено Наказом ДФСУ 17 лютого 2017 року №102. 

У рядку 125 дійсно міститься касовий апарат Марія 301МТМ. При цьому, строк виведення моделі з Державного реєстру - 27.01.2023, але не більше 7 років від дати введення в експлуатацію.

Таким чином, при визначенні строку служби РРО слід дотримуватися семирічного строку з моменту введення в експлуатацію касового апарата, але не більше дев'яти років від дати випуску. Продовжити строк експлуатації цього касового апарату Марія 301МТМ чинне законодавство можливості не надає. Отже, цей касовий апарат може експлуатуватися до 04.06.2017 р. – сім років з дати введення в експлуатацію.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024561
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024686
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247632
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024573
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705