• Посилання скопійовано

Закордонне відрядження: як відзвітувати та коли і як здавати валюту

В який термін працівник має відзвітувати після закордонного відрядження та внести залишок невикористаної валюти в касу? Та в який термін підприємство повинно здати з каси валюту на розрахунковий рахунок? Чим це регламентується?

Терміни подання Звіту про використання коштів, виданих на відрядження встановлені пп. 170.9.2 та пп. 170.9.3 ПКУ.

За загальним правилом, строк подання Звіту становить - п'ять банківських днів, що настають за днем, у якому працівник завершує відрядження. За наявності залишку отриманих під звіт, але не використаних коштів, сума повертається працівником в касу або зараховується на банківський рахунок підприємства до або під час подання зазначеного звіту. 

Якщо під час службових відряджень працівник отримав готівку з застосуванням платіжних карток, Звіт подається до закінчення третього банківського дня після завершення відрядження.  Іноземна валюта, яку працівник зняв з картрахунка за межами України для оплати витрат на відрядження, вважається виданою йому під звіт, тому до закінчення третього банківського дня після завершення відрядження слід повернути залишок готівки. 

Порядок та умови використання готівкової іноземної валюти затверджені Постановою НБУ від 30.05.2007 р. №200. Відповідно до п. 8.4 зазначеної постанови, невикористаний залишок готівкової іноземної валюти, що була отримана підприємством з поточного рахунку в іноземній валюті для забезпечення витрат на відрядження працівників за кордон підлягає зарахуванню безпосередньо на поточний рахунок в іноземній валюті в уповноваженому банку України протягом п'яти банківських днів з часу його оприбуткування до каси підприємства.

Що стосується питання оприбуткування валюти до каси підприємства, то Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене Постановою від 15.12.2004 р. №637 визначає порядок ведення касових операцій у національній валюті України. Затвердженого порядку ведення касових операцій в іноземній валюті для підприємств немає. 

Проте, враховуючи вимоги ст. 8 Закону про бухоблік підприємство самостійно розробляє систему і форми внутрішньогосподарського обліку, звітності та контролю господарських операцій та затверджує правила документообороту і технологію обробки облікової інформації. Підставою для бухобліку госпоперацій є первинні документи, які повинні містити перелік обов'язкових реквізитів, зокрема щодо змісту та обсягу господарської операції, а також одиниці її виміру. Для обліку готівки в інвалюті може використовуватись окрема касова книга, форму якої підприємство розробляє самостійно (аналогічно можуть складатися і касові ордери, на підставі яких оприбутковується і повертається в банк іноземна валюта). По аналогії касової книги в національній валюті, доволі зручно вести окрему таку книгу для іноземної валюти. В такій окремій касовій книзі відповідні суми можуть відображатися як у гривні, так і в іноземній валюті. Не забороняють на такому оформленні касових операцій у готівковій валюті і податкові органи (підкатегорія 109.15 ЗІР питання: “Чи потрібно зазначати в касовій книзі, що використовується для операцій з іноземною валютою, суму коштів еквівалентну іноземній валюті в гривнях?”).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024289
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024682
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247622
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705