• Посилання скопійовано

Чи потрібно зберігати чеки з терміналів та Z-звіти?

ТОВ має мережу магазинів і використовує POS-термінали різних банків. Чи потрібно зберігати чеки (сліпи) з терміналів та Z-звіти РРО?

Чи потрібно зберігати чеки з терміналів?

Ні, не потрібно.

Квитанція платіжного термінала лише підтверджує ініціювання переказу коштів з рахунку держателя ЕПЗ, а не факт продажу товару (отримання послуг), тому квитанція платіжного термінала не є розрахунковим документом у розумінні Закону №265 (Лист НБУ від 28.11.2019 р. №57-0007/62082).

При цьому копія квитанції платіжного терміналу не є первинним документом у розумінні п. 44.1 ПКУ, а тому на сьогодні відсутній обов’язок зберігання такої копії протягом терміну, встановленого п. 44.3 ПКУ (ІПК ДПС від 12.03.2020 р. №1010/6/99-00-05-04-01-06/ІПК). Більш детально див. нашу новину тут.

 

Чи потрібно зберігати Z-звіти РРО?

Так, потрібно.

Суб’єкт господарювання має забезпечити збереження щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в паперовій та/або електронній формі протягом строку, визначеного пп. 44.3 ПКУ ( п. 6 глави 4 розд. II Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Мінфіну від 14.06.2016 №547). Тобто термін зберігання Z- звітів 1095 днів.

При цьому податківці зазначають, що застосування відповідальності за незбереження фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) створених РРО або ПРРО не передбачено – див. ЗІР (109.18): «Яка передбачена відповідальність за нестворення (несвоєчасне створення) або незберігання фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів), створених РРО або ПРРО в електронній формі?».

Порядок зберігання Z-звітів в електронній формі податківці навели у своїй консультації ЗІР (109.06): «Який порядок зберігання установами/підприємствами щоденних фіскальних звітних чеків (Z-звітів) у електронній формі?».

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи потрібно зберігати чеки з терміналів та Z-звіти?
    ТОВ має мережу магазинів і використовує POS-термінали різних банків. Чи потрібно зберігати чеки (сліпи) з терміналів та Z-звіти РРО?
    04.12.202419
  • Чи потрібно зазначати вагу страви у фіскальному чеку?
    ТОВ веде діяльність ресторану та мобільного харчування. Всі страви та напої продаються порціями. У фіскальному чеку зазначаються назва, кількість (порцій), ціна, вартість. Чи обов'язково має бути у фіскальному чеку зазначений поряд з назвою страви/напою вихід (вага чи обсяг)? Яка відповідальність, якщо вага/обсяг страви чи напою не вказана у фіскальному чеку?
    03.12.202418
  • Як ФОПу-комісіонеру підтвердити суму своєї винагороди та суму, яка належить комітенту?
    ФОП – платник ІІ групи ЄП продає у магазині одяг та канцтовари. Усі операції реєструються через ПРРО. Частину товарів ФОП бере на комісію у інших ФОПів. Комісійна винагорода ФОПа становить 10%, а решта 90% має повернутися постачальнику після продажу товару. Оскільки ФОП заробляє з певної частини товару лише 10%, але пробиває чек ПРРО на всю суму продажу, як можна не включати до доходу (ліміти ФОП) решту 90% коштів, які потім перераховуються постачальнику?
    28.11.202416
  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024736
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024701