Форму та зміст розрахункових документів визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Мінфіну від 21.01.2016 р. №13.
Розділом ІІ Положення передбачено, що при реалізації товарів (послуг) обов’язковим реквізитом чека є назва товару (послуги) (рядок 10) та кількість, вартість одиниці виміру придбаного товару (отриманої послуги) - якщо кількість придбаного товару (обсяг отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру (рядок 6).
При цьому назва товару у фіскальному чеку РРО/ПРРО повинна зазначатися так, щоб виконувались одночасно дві умови: назва повинна відображати споживчі ознаки товару та однозначно ідентифікувати товар чи послугу в документообігу суб’єкта господарювання.
ЗІР (109.02): «Яким чином у фіскальному чеку РРО та/або ПРРО повинна зазначатися назва товару при продажу вживаних технічно складних побутових товарів?».
Тобто, якщо в документообігу платника зазначено номенклатура «паста з креветками з соусом … і вага», кількість – 1 чи «крафтовий чай з імбирем 250 мл», то і в фіскальному чеку у назві буде продубльовано саме таку назву і кількість. Якщо ж просто «паста з креветками» чи «борщ український», то і відповідно об’єм страви в чеку проставляти не потрібно.
Проте щодо бутильованих напоїв, то тут потрібно буде вказати, за який об’єм сплачується. Адже ціна пляшки Coca-cola 0,33 л та 1 л різна.
Ключовим є саме ідентифікація товару. Якщо товар неможливо ідентифікувати, то відповідно і фіскальний чек вважається ненаданим. Відповідальність щодо ненадання фіскального документу передбачена ст. 17 Закону України від 06.07.1995 р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Штраф за таке порушення становить:
- 100% вартості проданих товарів (робіт, послуг) — за порушення, вчинене вперше;
- 150% вартості проданих товарів (робіт, послуг) — за кожне наступне вчинене порушення.
На нашу думку, навіть за відсутності ваги страви товар можна ідентифікувати, адже навряд чи в меню передбачено дві пасти з морепродуктами. Просто при наступних постачаннях треба провести у відповідність дані документообігу та фіскальних чеків.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити