• Посилання скопійовано

Як організувати готівкові операції у мережі торгових точок?

На підприємстві є декілька структурних підрозділів, які теріторіально віддалені і продають товари з використанням РРО. Каса в офісі недоцільна через територіальну віддаленість підрозділів. На більшості з них організована інкасація виручки до банку. Чи можна на одному з підрозділів (більшого розміру) створити касу, до якої буде здаватись виручка, що перевищує встановлений ліміт каси, з меншого структурного підрозділу?

Підприємство може мати декілька кас, при цьому у кожній з них ведеться своя касова книга.

У Положенні №148 декілька разів згадуються каси відокремлених підрозділів – див. наприклад,  пп. 11 Положення №148, де йдеться про «оприбуткування готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів». 

У пп. 38 Положення №148 говориться, що кожне підприємство, що має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів), а відокремлені підрозділи підприємств, які проводять операції з приймання готівки за продану продукцію (товари, роботи, послуги) з оформленням її прибутковим касовим ордером, а також з видачі готівки на виплати, пов'язані з оплатою праці, виробничі (господарські) потреби, інші операції з оформленням їх видатковими касовими ордерами і відомостями, ведуть касову книгу.

Тому підприємство може на власний розсуд створити одну або декілька кас з веденням касових книг у будь-яких своїх підрозділах. Також на власний розсуд підприємство вирішує, з яких підрозділів воно буде здавати готівку на інкасацію, а з яких – не буде. Якщо інкасації на якомусь підрозділі не буде, такий підрозділ буде здавати готівкову виручку іншим підрозділам, які ведуть касову книгу та складають прибуткові касові ордери на такі операції.

Готівку в сумі перевищення ліміту каси, встановленого для торгової точки чи підрозділу, потрібно здати до банку для її зарахування на банківський рахунок (через ПТКС, інкасацію тощо) або до каси іншого підрозділу підприємства, який веде касову книгу та має достатній ліміт каси, щоб прийняти цю готівку.

Нагадуємо, що з 23 червня 2019 року скасовано Указ №436/95, який передбачав фінансові штрафи за порушення касової дисципліни, в тому числі і за перевищення ліміту каси (див. нашу новину тут). Отже, фінансових санкцій за перевищення ліміту не буде, податкові органи вже не мають підстав їх накладати.

Проте існує адміністративний штраф за несвоєчасне здавання виторгу до банку, встановлений за ст. 164-4 КУпАП. Протоколи за порушення ст. 164-4 КУпАП складають працівники Нацполіції (ст. 255 КУпАП).  Органи ж Нацполіції,  відповідно до ст. 222 КУпАП, розглядають і справи про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 164-4 КУпАП. Про проблеми застосування поліцією адмінштрафу за ст. 164-4 КУпАП МВС писало ще у 2008 році у листі від 19.06.2008 р. №12/6-1354. Тож робимо висновок, що ймовірність накладення адмінсанкцій органами поліції за несвоєчасне здавання виручки протягом двох місяців з дня вчинення правопорушення практично нульова.

***

Також пропонуємо до уваги інші наші матеріали на тему готівкових операцій:

Увага! Роздрібну готівку потрібно буде обліковувати окремо: як підготуватися? 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Порядок впровадження РРО та звітність у 2025 році
    Яка покрокова процедура впровадження реєстратора розрахункових операцій для підприємства, що планує продавати товари за готівку? Що необхідно зробити від початку до кінця, та яка звітність щодо РРО передбачена?
    18.08.202544
  • Нюанси заповнення чеку при оплаті подарунковим сертифікатом
    Підприємство автомобільної галузі планує продавати подарункові сертифікати із наступною можливістю обрати товар та оплатити сертифікатом, вартість товару може перевищувати номінал сертифікату. Перший чек - продаж сертифікату на суму його номіналу. Як має бути оформлений другий чек при продажі товару? Що з ПДВ?
    15.08.2025196
  • Застосування РРО/ПРРО для ФОП - "єдинника" І групи
    Чи зобов'язаний ФОП на І групі єдиного податку, який надає побутові послуги населенню (зокрема, ремонт автотранспорту), застосовувати РРО та/або ПРРО при проведенні розрахункових операцій?
    12.08.202528
  • Відсутність штрафів з РРО/ПРРО для ФОП у Харкові з 1 серпня 2025 року
    Чи зберігаються з 01.08.2025 р. якісь пільги з незастосування РРО/ПРРО або за незастосування штрафів за порушення при застосуванні РРО/ПРРО для ФОП на ЄП ІІ-ІІІ груп, у яких податкова адреса та місце провадження діяльності знаходяться у м. Харкові (території можливих бойових дій)? Прошу розглянути ситуацію, коли ФОП на ІІІ групі ЄП з податковою адресою у м. Харкові (зареєстрований до війни), проводить фактичну діяльність в м. Харкові, але "місце провадження у витязі ЄП зазначено - територія України"
    04.08.202574
  • Орендна плата наперед: готівкові розрахунки та МПЗ
    ТОВ на єдиному податку IV групи, що орендує земельні ділянки у фізосіб, здійснює виплату орендної плати раз на рік. Іноді виплати проводяться наперед за декілька років одночасно через касу підприємства на суму понад 200 тис. грн. Як коректно здійснювати такі готівкові виплати? Чи діє обмеження у 50 тис. грн? Чи можна суми ПДФО та ВЗ, сплачені у 2025 році з орендної плати за декілька наступних років, повністю включити до розрахунку МПЗ за 2025 рік?
    31.07.202538