• Посилання скопійовано

Ведення касових операцій у «фірмовому магазині»: які особливості?

Як бути з виручкою в кінці дня о 20:00, адже потрібно зробити «службову видачу» через РРО, а головна каса працює до 17:00? Чи можна видати кошти на ніч в підзвіт касиру-продавцю, а зранку здати в касу підприємства? Коли можна перерахувати ліміт каси головного підприємства? Чи потрібен додатковий рахунок обліку для магазину «3012»?

Готівкову виручку необов’язково вилучати зі скриньки РРО, вона може там залишатися «на ніч», якщо магазин працює до 20-ї години, а головна каса – до 17-ї години.

При цьому головне – це дотримуватися встановленого ліміту каси. Сума залишку коштів в головній касі та у скриньці РРО не повинна перевищувати затвердженого ліміту каси по підприємству.

Нагадаємо, що згідно з п. 54 Положення №148, готівка не вважається понадлімітною в день її надходження, якщо вона здана в сумі, що перевищує встановлений ліміт каси, до обслуговуючих банків не пізніше наступного робочого дня банку або видана для використання установою/підприємством відповідно до законодавства (без попереднього здавання її до банку і одночасного отримання з каси банку) наступного дня на потреби, пов'язані з діяльністю установи/підприємства. Також готівка не вважається понадлімітною в день її надходження, якщо вона надійшла до кас підприємств у вихідні та святкові дні та здана в сумі, що перевищує встановлений ліміт каси, до обслуговуючих банків наступного робочого дня банку та підприємства або видана для використання підприємством відповідно до законодавства (без попереднього здавання її до банку і одночасного отримання з каси банку) наступного робочого дня на потреби, пов'язані з діяльністю підприємства.

Ліміт каси можна перераховувати у будь-який момент, коли підприємство вважає це за потрібне.

Відповідно до п. 50 Положення №148 підприємство на підставі Положення №148 та з урахуванням особливостей роботи зобов'язане розробити та затвердити внутрішнім документом порядок розрахунку ліміту каси підприємства та його відокремлених підрозділів. У розрахунку враховується строк здавання підприємством готівкової виручки (готівки) для її зарахування на рахунки в банках, визначений договором банківського рахунку та не враховується готівка, унесена через платіжні пристрої, що належать небанківським фінансовим установам. Ліміт каси підприємства встановлюють на підставі розрахунку середньоденного надходження готівки до каси або її середньоденної видачі з каси за рішенням керівника установи, підприємства, небанківської фінансової установи або уповноваженої ним особи.

Підприємство затверджує внутрішніми документами установлений ліміт каси. Для відокремлених підрозділів ліміт каси установлюється і доводиться до їх відома відповідним внутрішнім документом підприємства - юридичної особи.

Підприємства, що розпочинають свою діяльність, а також підприємства, діяльність яких була пов'язана виключно з безготівковими розрахунками та які відповідно до встановленого законодавством України порядку отримують право на здійснення додаткового виду діяльності, що передбачає здійснення готівкових розрахунків, на перші три місяці їх роботи (з дня першого готівкового розрахунку) ліміт каси встановлюють згідно з прогнозними розрахунками. Ліміт каси, установлений з урахуванням прогнозних розрахунків, у двотижневий строк після закінчення перших трьох місяців їх роботи переглядається за фактичними показниками діяльності.

Отже, якщо залишок готівкової виручки на кінець робочого дня магазину не вважається понадлімітним, таку виручку можна не вилучати з РРО «службовим вилученням». «Службове вилучення» слід робити тоді, коли є реальна необхідність такого вилучення готівки у головну касу, зокрема, для подальшого здавання її до банку.

Не можна видавати кошти у підзіт будь-якому працівнику без оформлення видаткового касового ордера, а це може зробити тільки касир головної каси до 17:00.

Касова книга ведеться одна – у головній касі підприємства.

Додаткові субрахунки використовуються за бажанням підприємства. Підприємство може організувати аналітичний облік готівки на власний розсуд – чи в розрізі кас підприємства на одному субрахунку 301, чи створити для цього субрахунки другого порядку – 3011, 3012 тощо.

Також див. лист ДФС від 29.01.2016 р. №1863/6/99-99-22-07-03-15: якщо операцію «службова видача» не зроблено у кінці дня, при цьому для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання «Z-звіту», було здійснено операцію «службове внесення", то невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті, не виникає. Крім того, операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання «Z-звіту». Таким чином, операцію «службове внесення» необхідно зробити на момент реєстрації першої розрахункової операції, після виконання "Z-звіту».

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    Сьогодні 11:04210
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024682
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247622
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705