Перш за все нагадаємо, що у сфері грального бізнесу потрібно дотримуватись діючого законодавства. Закон регулює ринок азартних ігор в Україні та встановлює виключний перелік видів діяльності у сфері азартних ігор, що дозволені в Україні, а саме: організація та проведення азартних ігор в гральних закладах казино, казино в мережі Інтернет, букмекерської діяльності в букмекерських пунктах та в мережі Інтернет, ігор в залах гральних автоматів, азартних ігор в покер в мережі Інтернет.
Перелічені види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор на території України можуть проводитися виключно за наявності у суб’єкта господарювання відповідних ліцензій із використанням сертифікованого та підключеного до Державної системи онлайн-моніторингу грального обладнання та онлайн-систем організаторів азартних ігор.
Докладніше про це – у цій публікації Мін'юсту.
В даному випадку компанія повинна видавати чеки за двома формами:
1) При прийманні коштів від гравців – фіскальний касовий чек на товари (послуги), форма якого визначена у розділі ІІ Положення №13;
2) При видачі виграшу – фіскальний касовий чек видачі коштів, форма якого визначена у розділі ІІІ Положення №13.
У таблиці наведено особливості заповнення деяких рядків ФКЧ-1 та ФКЧ-2.
Рядок чека |
Фіскальний касовий чек на товари (послуги)– форма ФКЧ-1 |
Фіскальний касовий чек видачі коштів – форма ФКЧ-2 |
Рядок 4 |
Заповнюється тільки тими СГ, що зареєстровані як платники ПДВ. Наводиться ІПН платника ПДВ, перед номером друкуються великі літери «ПН». Відповідно, неплатниками ПДВ не заповнюється |
|
Рядок 6 |
Заповнюється, якщо обсяг отриманої послугине дорівнює одиниці виміру: кількість, вартість одиниці виміру отриманої послуги. Тут можна зазначати кількість та вартість ставок, жетонів тощо |
На нашу думку, при видачі коштів можна прийняти гривню як одиницю операції, і зазначати кількість гривень. Як варіант, можна завжди вважати, що обсяг операції дорівнює одиниці і не заповнювати рядок 6 |
Рядок 10 |
Неплатники ПДВ цей реквізит не заповнюють |
|
Рядок 13 |
Сума комісійної винагороди наводиться у разі наявності. А саме, в чеку відображається виключно та комісія, яка утримується з гравця або повертається йому. Комісії самої компанії в чеках не відображаються |
|
Рядок 17 |
За Порядком №13, підпис касира зазначається, якщо це передбачено правилами платіжної системи, перед яким друкується відповідно написи «Касир». Для отримання більш докладної відповіді на питання, як заповнювати при використанні ЕЦП печатки підприємства та чи обов’язково або чи достатньо буде мати одного касира при цілодобовому режимі роботи ПРРО, радимо звернутися до провайдера ПРРО. |
|
Рядок 23 |
У разі безготівкових розрахунків рядок 23 не заповнюється |
Якщо виграш виплачується після утримання ПДФО та ВЗ, то утримані податки перераховуються до бюджету і гравцю не виплачуються. Виплата виграшу гравцю (сума після утримання податків) підпадає під визначення розрахункової операції у ст. 2 Закону про РРО, тому чек повинен створюватися на повну суму такої операції - див. пп. 1 та п. 2 ст. 3 Закону про РРО.
Отже, утримані ПДФО та ВЗ не підлягають відображенню в чеках на виплату виграшів. Наприклад, якщо сума виграшу 1600,00 грн, з нього утримується ПДФО 288 грн, ВЗ 24 грн. Гравцю виплачується 1288 грн, які і будуть відображені в чеку. Суми виграшу 1600 грн, утримані податки 288 грн і 24 грн відображаються тільки в бухобліку компанії.
Щодо відкриття нової зміни на ПРРО та формування Z-звітів: протягом однієї зміни може бути сформовано один фіскальний звітний чек/фіскальний звіт. Максимальна тривалість зміни ПРРО не повинна перевищувати 24 години, відповідно, тривалість зміни може бути і менше 24 години.
Пункт 9 ст. 3 Закону про РРО вимагає створювати Z-звіти «щоденно», але на практиці було прийнято, що це потрібно зробити до 24 годин поточної доби.
Нова зміна починається з першої розрахункової операції після створення попереднього Z-звіту. У пункті 2 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою КМУ від 18.02.2002 р. №199, наведено визначення «зміна» – це період роботи РРО від реєстрації першої розрахункової операції після виконання Z-звіту до виконання наступного Z-звіту. У примітках до формату і розрядності даних, що зберігаються у фіскальній пам’яті (додаток до Вимог), наведено важливе уточнення: максимальна тривалість зміни РРО не повинна перевищувати 24 години. При цьому, як ми бачимо, заборони, щоб така зміна включала в себе години різних діб, не встановлено.
Практика формування Z-звітів до 24 години поточної доби пов’язана зі своєчасним оприбуткуванням готівки, про що ми писали тут. Але в даному випадкуоприбуткування готівки немає, тож компанія повинна слідкувати тільки за тим, щоб Z-звіт створювався не пізніше 24 годин з моменту першої розрахункової операції у поточній зміні ПРРО. Можна створювати і більше одного Z-звіту за добу.
З питанням, як саме слід створювати Z-звіт на кожному конкретному ПРРО, і чи є можливість автоматичного створення Z-звіту, слід звертатися до провайдера.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити