• Посилання скопійовано

Застосування ПРРО при оплаті через NovaPay

Чи треба проводити через ПРРО суми, які отримані від клієнтів, які розраховувалися з NovaPay (є договір) та перераховані на рахунок IBAN. Якщо так, коли формувати фіскальний чек? Яку форму оплати вибирати: готівкова або безготівкова, чи може проводити через ПРРО в момент отримання реєстру від NovaPay?

ФОП платники єдиного податку другої – четвертої груп та ТОВ при продажу товарів через Інтернет у разі відправлення таких товарів поштою за умови післяплати із використанням платіжної системи «NovaPay» можуть не застосовувати ПРРО і це не буде порушенням законодавства. Оскільки покупцеві фіскальний касовий чек видає ТОВ «NovaPay», а не продавець. Продавець лише за заявкою покупця надсилає через Нову Пошту товар, а покупець, отримуючи його на складі відділення, оплачує його вартість готівкою або платіжними банківськими картками.

Саме ж ТОВ «NovaPay » входить в ГК «Нова Пошта» і надає фінансові послуги під брендом NovaPay та є платіжною організацією міжнародної системи, в рамках якої здійснюються перекази коштів. Тобто ТОВ «NovaPay» є фінансовою установою відповідно до Свідоцтва про реєстрацію фінансової установи серії ФК №378 від 08.01.2013 року та має право надавати фінансові послуги, зокрема, здійснювати переказ коштів, на підставі Ліцензії на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків за №11/1, що видана Національним банком України 17.10.2014 р.

Отже, за умови отримання післяплати через «NovaPay» продавець не застосовує ПРРО, тому в останнього немає потреби друкувати фіскальний чек чи проводити такі оплати на ПРРО за реєстром отриманим від «NovaPay».

Проте нещодавно податківці видали нову консультацію з цього питання, де вони говорять, що при співпраці з NovaPay потрібен РРО. Ми коментували її тут.

Нажаль, однозначного висновку немає і ми можемо сказати тільки те, що тим СГ, хто торгує за допомогою «Нової пошти», треба прийняти рішення вже зараз: або почати проводити такі операції через РРО/ПРРО, або готуватися до захисту при податкових перевірках, або замовити власну ІПК, у якій докладно описати саме свій порядок продажу товарів за допомогою пошти.

По-друге, оскільки сам продавець не проводить розрахунки з покупцем, у нього не виникає розрахункова операція у розумінні визначення у ст. 2 Закону про РРО. Тому не можна відповісти на питання, коли формувати чек РРО – адже такого моменту у продавця просто немає. Чек РРО повинна видати та компанія, яка приймає платіж, в момент приймання платежу – див. абзац 1 ст. 3 Закону про РРО у комплексі з визначенням розрахункової операцій у ст. 2 Закону про РРО.

Щодо форми оплати нагадаємо, що визначення готівкових розрахунків наведено у пп. 5 п. 3 Положенні №148 – це, зокрема, платежі готівкою суб'єктів господарювання і фізичних осіб за реалізовану продукцію (товари, виконані роботи, надані послуги). У свою чергу, готівка – це грошові знаки національної валюти України (банкноти і монети, у тому числі розмінні, обігові, пам'ятні банкноти та монети, які є платіжними засобами) – пп. 3 п. 3 Положення №148. Тож в даному випадку готівковими розрахунками будуть тільки такі розрахунки, за якими сам СГ отримав від покупця банкноти і монети. Всі інші розрахунки, за якими кошти надходять на рахунок СГ, є безготівковими.

Додатково читайте тут>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024242
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024682
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247622
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705