• Посилання скопійовано

ПРРО з POS-терміналом та скорочена назва господиниці в чеку

Підприємство планує встановити ПРРО. Чи обов'язково інтегрувати ПРРО з POS-терміналом? Створено ЛДЦ, який складається з відокремлених підрозділів за різними адресами. Чи відповідають вони типу об`єкту в ф. №20-ОПП назвам підрозділів для виконання вимог в частині обов'язкових реквизитів фіскального чеку?

Питання:

1.Підприємство планує встановитти ПРРО. Чи обов'язково інтегрувати ПРРО з POS-терміналом?

2.Підприємство займається наданням медичних послуг. Створено Лікувально-діагностичний центр, який складається з відокремлених підрозділів за різними адресами. Назви підрозділів: "Відокремлене відділення №1 "Лікувально-діагностичного центру", "Відокремлене відділення "Пункт забору крові №1" Лікувально-діагностичного центру". Про ці підрозділи повідомлено ДПС формою №20-ОПП з типом об’єкту оподаткування "Лікувально-діагностичний центр". Чи відповідає цей тип об`єкту в ф. №20-ОПП назвам підрозділів для виконання вимог в частині обов'язкових реквизитів фіскального чеку (згідно з наказом №13 від 21.01.2016 р.)?

3. Чи є порушенням наведення у чеку РРО скороченої назви господарської одиниці?

 

Відповідь:

1. Підприємство планує встановитти ПРРО. Чи обов'язково інтегрувати ПРРО з POS-терміналом?

Відповідно до пп. 14.19 Закону №2346 та п. 1 Постанови №878, суб’єкти господарювання, які застосовують РРО, повинні обов’язково приймати електронні платіжні картки для розрахунків за продані товари (надані послуги), незалежно від того, на якій системі оподаткування вони зареєстровані.

В п. 2 Постанови №878 наведено перелік суб’єктів господарювання, яких звільнено від обов’язкового застосування POS-терміналів, до яких лікувально-діагностичний центр не входить.

Тобто, оскільки метою ПРРО та РРО є реєстрація розрахункових операцій, то логічно, що застосовуватимуться однакові правила. Тож, вимога Постанови № 878 розповсюджується також на суб’єктів господарювання, які застосовують ПРРО.

Отже, у разі застосування ПРРО обов’язково має бути інтегрований POS-термінал.

 

2. Підприємство займається наданням медичних послуг. Створено лікувально-діагностичний центр, який складається з відокремлених підрозділів за різними адресами. Назви підрозділів: "Відокремлене відділення №1 Лікувально-діагностичного центру", "Відокремлене відділення "Пункт забору крові №1" Лікувально-діагностичного центру". Про ці підрозділи повідомлено ДПС формою №20-ОПП з типом об’єкту оподаткування "Лікувально-діагностичний центр". Чи відповідає цей тип об'єкту в ф. №20-ОПП назвам підрозділів для виконання вимог в частині обов`язкових реквизитів фіскального чеку (згідно з наказом №13 від 21.01.2016 р.)?

Пунктом 63.3 ПКУ визначено, що платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Найменування відокремленого підрозділу має містити слова «відокремлений підрозділ» та вказувати на належність до юридичної особи, яка створила зазначений відокремлений підрозділ (абз. 4 п. 3 Вимог № 368/5).

Згідно з п. 8.2 розділу VIII Порядку №1588 відокремлений підрозділ юрособи (філія, представництво) зобов’язаний стати на облік у контролюючих органах, повідомляти про всі об’єкти оподаткування, що знаходяться на його балансі, шляхом подання до контролюючого органу повідомлення за ф. № 20-ОПП, крім об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, де платником податку відповідно до ПКУ визначений суб’єкт господарювання (юридична особа, якою створені такі відокремлені підрозділи, філії, представництва), інформація про які подана таким суб’єктом господарювання.

Тобто платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку шляхом подання Повідомлення за ф. № 20-ОПП.

Згідно з Пам’яткою для заповнення розділу 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (додаток до Повідомлення за ф. № 20-ОПП), графа 5 «Ідентифікатор об’єкта оподаткування» – це числове значення, яке складається з коду типу об’єкта оподаткування та внутрішнього ідентифікатора, прийнятого самою особою, що складається з 5-ти знаків.

Тобто, якщо 686 – код типу об’єкта оподаткування відповідно до рекомендованого довідника типів об’єктів оподаткування, де ідентифікатором об’єкта оподаткування може бути 68600001, де 00001 – внутрішній ідентифікатор, прийнятий особою, але за адресою відокремленого відділу, то це означає, що утворені відокремлені відділення можуть мати власну назву і при цьому відповідати типу об’єкту оподаткування "Лікувально-діагностичний центр".

Щодо того чи відповідає цей тип об`єкту в №20-ОПП назвам підрозділів для виконання вимог в частині обов`язкових реквизитів фіскального чеку зазначимо.

Пунктом 2 розд. ІІ Положення №13 визначено, що фіскальний чек має містити обов’язкові реквізити, зокрема, назву господарської одиниці – найменування, яке зазначене в документі на право власності або користування господарською одиницею і відповідає довіднику «Типи об’єктів оподаткування» та повідомлене ДПС у повідомлені за ф. № 20-ОПП (рядок 2).

Отже, зважаючи на зазначене, інформація про відділ у чеку відповідатиме вимогам обов’язкових реквізитів.

Зазначимо, що рекомендований довідник типів об’єктів оподаткування не є нормативно-правовим актом, має лише рекомендований характер та у разі зазначення іншої інформації, ніж в Рекомендованому довідку, під час подання повідомлення за формою 20-ОПП до платників податків не можуть застосовуватись штрафи згідно з ПКУ.

Про це також ДПС зазначила в Узагальнюючій податковій консультації.

 

3. Чи є порушенням наведення у чеку РРО скороченої назви господарської одиниці?

Як зазначено вище, назва господарської одиниці – найменування, яке зазначене в документі на право власності або користування господарською одиницею, тому якщо у цих документах передбачено скорочену назву, то застосування її у чеку не є порушенням щодо відображення її в обов’язкових реквізитах чеку.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи потрібно вести касову книгу за операціями на рахунку 308 та як складати касові ордери?
    Який кореспондуючий рахунок необхідно вказати у прибутковому ордері при прийомі коштів за послуги через ПРРО? Як саме відображати операції у касовій книзі, якщо на кінець дня всю виручку передаємо з рахунку 308 на рахунок 301? Чи потрібно виписувати видатковий ордер для рахунку 308 і прибутковий на рахунок 301 на суму цих коштів? Які коресподуючі рахунки вказувати в видатковому ордері та в прибутковому?
    24.04.20248692
  • Які електронні підписи та печатки можуть застосовуватись в ПРРО?
    Чи можна використовувати електронні печатки, а не іменні ключі касирів для програмного РРО? Чи не буде це порушенням порядка проведення розрахункових операцій?
    02.04.202451
  • ФОП використовує платіжний сервіс LiqPay: чи потрібно РРО?
    Чи належить сервіс LiqPay до сервісу переказу коштів? Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті на сайті ФОП за послуги з тимчасового розміщення за допомогою сервісу LiqPay?
    28.03.20241 439
  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.2024109
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202488