Згідно з визначенням, наведеним у ст. 2 Законі про РРО, розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Також застосування РРО є не обов'язковим у разі здійснення розрахунків у безготівковій формі шляхом переказу коштів із розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок через установу банку.
Тобто, повернення коштів є окремою від отримання коштів від покупця розрахунковою операцією. При цьому, вважаємо, що з метою застосування РРО слід застосовувати ті ж самі правила для його застосування, що і при прийманні оплати від покупця.
Податківці у ІПК №1369/6/99-99-14-05-01-15/ІПК зазначали, що у випадку повернення коштів за ненадану (частково надану) послугу слід керуватися порядком дій, визначених Порядком застосування РРО №547.
Як передбачено п. 7 Розділу ІІІ Порядку №547, реєстрація видачі коштів у разі повернення товару (відмови від послуги, прийняття цінностей під заставу, виплати виграшів у державні лотереї та в інших випадках) або скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від'ємної суми (тобто із знаком «-»).
Якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги), відомості про товар (послугу), суму виданих коштів, номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).
Якщо повернення коштів відбувається так само в безготівковій формі, як і отримання від покупця, то при проведенні «мінусової» операції через РРО слід вказувати тип такої операції як «безготівка». Якщо ж повертатись кошти будуть готівкою, то відповідно такий вид сплати і ставиться.
На сайті Wayforpay передбачено таку можливість як відміна покупки і повернення коштів: «З особистого кабінету Ви можете в режимі реального часу відстежувати стан аккаунта і всі фінансові операції, що проходять по Вашому рахунку. У разі необхідності, Ви легко можете скасувати зроблену оплату покупцем і повернути кошти».
В іншій ІПК №2887/ІПК/99-00-07-05-01-06 податківці висловились вже більш розгорнуто. Було роз’яснено, що при поверненні підприємцем замовнику авансового платежу необхідно створити на РРО/програмному РРО розрахунковий документ на таку операцію, і зазначити форму розрахунку, за допомогою якого здійснено повернення коштів.
У разі повернення коштів замовнику із використанням ЕПЗ, підприємцю необхідно забезпечити надання/відправлення йому відповідного розрахункового документа, що засвідчить повернення коштів, сплачених ним раніше у вигляді авансового платежу із зазначенням форми, якою здійснюється повернення коштів.
Якщо ж повернення коштів заявнику буде здійснено через банківські системи обслуговування за умови використання реквізитів розрахункового рахунку у форматі IBAN, то РРО/програмний РРО застосовувати не потрібно.
Разом з цим, звертаємо увагу, що номер карти фізособи в будь-якому випадку прив’язаний до номеру рахунку у форматі IBAN.
Виходить, що у разі якщо постачальник повертає кошти зі свого рахунку за реквізитами покупця, то РРО/ПРРО застосовувати не потрібно. А от якщо повернення відбувається за допомогою платіжної системи Wayforpay, то тут вже, вважаємо, що сума повернення повинна бути проведена через РРО/ПРРО.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити