Перш за все слід з’ясувати, чи зобов’язане підприємство проводити через РРО такі розрахунки.
РРО не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення) підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою відповідного суб’єкта господарювання. До продукції власного виробництва відноситься продукція, яка виробляється та реалізується самим підприємством в єдиному технологічному процесі з використанням власної або найманої робочої сили.
Що вважати продукцією власного виробництва для застосування РРО, читайте за посиланням.
Якщо у запитанні йдеться саме про власну продукцію, і це підприємство не підпадає під винятки з цього правила, то обов’язку застосування РРО немає, і відтак і немає відповідальності за проведення через РРО загальної суми розрахунків одним чеком. Відповідно, негативних наслідків немає.
У всіх інших випадках (зокрема, у разі продажу покупного товару тощо) підприємство повинно було застосовувати РРО при розрахунках з кожним покупцем. Якщо підприємство зобов’язане було використовувати РРО, то воно припустилося помилки, якщо не видало чек РРО кожному покупцю.
Відповідно до ст. 3 Закону про РРО суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) зобов’язані:
- при продажу товарів у сфері торгівлі проводити розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій;
- надавати особі, яка отримує товар, при отриманні товарів в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі.
Отже, у разі продажу покупних товарів потрібно було кожному покупцю видати окремий чек РРО.
В даному випадку підприємство провело помилково всі шість операцій – п’ять з них проведено без реєстрації через РРО, а шоста проведена не на суму покупки.
Відповідно до п. 1 ст. 17 Закону про РРО у разі встановлення в ході перевірки фактів:
- непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи. В даному випадку наявні п’ять таких порушень, а за фіскального підходу – і всі шість, якщо вважати загальний чек на суму 270000 грн помилковим, оскільки його сума не співпадає з сумою жодної з шести операцій;
- невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції – якщо загальний чек РРО на суму 270000 грн не був виданий покупцю, то маємо шість таких порушень, - передбачено такі санкції:
- 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;
- 150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.
Тимчасово, до 1 січня 2022 року, санкції, визначені пунктом 1 статті 17 Закону про РРО, застосовуються в таких розмірах:
- 10 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;
- 50 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.
На питання, яким чином буде визначатись кількість порушень у сфері використання РРО, ПРРО, а саме: за кількістю фактично проведених перевірок або за кількістю фактично встановлених порушень під час однієї перевірки? – ми відповідаємо тут.
В даному випадку першим порушенням буде вважатись перша розрахункова операція з цих шести, а наступні п’ять – повторними порушеннями.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити