• Посилання скопійовано

РРО та платіжна система Portmone

ФОП на ІІ групі ЄП продає товари через сайт франчазиста (Рortmone). Доставка здійснюється найманим кур'єром (передоплата та відстрочка платежу). Чи повинен продавець використовувати РРО після перевищення ліміту в 1320000,00 грн, якщо Portmone видає покупцю квитанцію, а кошти на рахунок ФОПа заходять однією сумою за весь день, без персоналізації покупця?

Фізособи-підприємці платники єдиного податку ІІ груп при продажу товарів можуть не застосовувати РРО лише у разі здійснення розрахунків виключно у безготівковій формі. При цьому безготівковий розрахунок передбачає переказ коштів із розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок через установу банку або шляхом внесення коштів через касу банку.

Відповідно до ст. 13 Закону №675, розрахунки у сфері електронної комерції можуть здійснюватися з використанням платіжних інструментів, електронних грошей, шляхом переказу коштів або оплати готівкою з дотриманням вимог законодавства щодо оформлення готівкових та безготівкових розрахунків, а також в інший спосіб, передбачений законодавством України. Продавець (виконавець, постачальник), оператор платіжної системи або інша особа, яка отримала оплату за товар, роботу, послугу відповідно до умов електронного договору, повинні надати покупцеві (замовнику, споживачу) електронний документ, квитанцію, товарний чи касовий чек, квиток, талон або інший документ, що підтверджує факт отримання коштів, із зазначенням дати здійснення розрахунку.

У розділі VII Положення №705 зазначено, що документи за операціями з використанням електронних платіжних засобів та інші документи, що застосовуються в платіжних системах для платіжних операцій з використанням електронних платіжних засобів, можуть бути в паперовій та/або електронній формі. Документи за операціями з використанням електронних платіжних засобів мають статус первинного документа.

При цьому, НБУ у листі від 28.11.2019 р. №57-0007/62082 зазначає, що квитанція, отримана при здійсненні розрахунку за допомогою електронних платіжних засобів, не є розрахунковим документом у розумінні Закону про РРО і не підтверджує факт продажу товарів (отримання послуг). Вона лише підтверджує ініціювання переказу коштів з рахунку держателя банківської карти.

Таким чином, якщо покупці, використовуючи мережу Інтернет, замовляють товари і розрахунки за них здійснюють виключно із застосуванням електронного платіжного засобу через платіжну систему Portmone, то такі операції є безготівковими, що проведені за допомогою платіжної карти, тому, – це вимагає від продавця застосування РРО.

Якщо продавець для доставки товару використовує сторонню кур’єрську службу за попередньо оплачений товар банківською картою через електронну платіжну систему, то такий курєр має привести та надати покупцю зазделегідь роздрукований фіскальний чек.  Якщо покупець на умовах післяплати платить сторонньому кур’єру готівку (або розраховується банківською платіжною карткою на місці через платіжний термінал), то кур’єр має видати розрахунковий документ на місці проведення розрахунку, який роздруковується на РРО, зареєстрованого на такого стороннього кур’єра. Аналогічна думка зазначена у листі ДФС від 01.10.2015 р. №0887/6/99-99-22-07-03-15). У такому разі, продавець товару проводити операцію через РРО не повинен, бо цю операцію через РРО провів кур’єр, оскільки саме він отримують готівку, а не продавець. Аналогічна думка зазначена у листах ГУ ДФС у Житомирській обл. від 30.05.2019 р. №2479/ІПК/06-30-14-09-16, ГУ ДПС у Черкаській обл. від 12.11.2019 р. №1275/ІПК/23-00-33-01-06. При цьому отримані від покупця кур’єром кошти краще ререрахувати через банківську установу на рахунок продавця.  

Щодо граничної межі зазначимо, що у 2021 році ця межа піднята до 1 320 000 грн (220 розмірів мінімальної заробітної плати). Після перевищення цього ліміту при здійсненні торгівлі за готівку підприємець на єдиному податку зобов’язаний застосовувати РРО (ПРРО). Якщо продовжувати здійснювати торгівельну діяльність у безготівковій формі, то РРО можна не реєструвати.

У разі перевищення застосування РРО та/або ПРРО починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

Тому продавець при прийомі оплат за товар через платіжну систему Portmone, при пере-вищенні ліміту, повинен обов'язково проволити через РРО/ПРРО. А те що Portmone пере-раховує кошти на рахунок ФОПа однією сумою за весь день, без персоналізації покупця, потрібно вимагати додатково надання реєєстру-розшифровки платників.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024439
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024683
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247622
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705