Щодо можливості оплати корпоративною карткою
Відповідно до п. 14.2 Закону «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» користувач зобов'язаний використовувати електронний платіжний засіб відповідно до:
- вимог законодавства України та
- умов договору, укладеного з емітентом.
Таким чином, спершу можливість використання картки для оплати через інтернет-сайт нерезиденту потрібно дивитися в договорі на банківське обслуговування. Якщо договором це дозволено, працівник може здійснити оплату карткою, але тільки за умови, що це дозволено чинним законодавством.
Чи дозволено здійснювати таку оплату чинним законодавством України?
Відповідно до п. 32-1 Положення №2, суб’єкти господарювання-резиденти (юридичні особи та фізичні особи-підприємці) мають право здійснювати розрахунки за зовнішньоекономічним договором (контрактом, угодою, іншим документом, що застосовується в міжнародній практиці та може вважатися договором) з експорту/імпорту товарів за допомогою електронного платіжного засобу, якщо операція за одним таким договором в один операційний день не перевищує незначний розмір.
Така ж норма є і в пп. 2 п. 109 Положення №5.
Незначний розмір – сума, яка не перевищує в гривневому еквіваленті 150 000 грн (ч. 1 ст. 15 Закону №1702).
Таким чином, якщо розмір оплати в еквіваленті не перевищує 150 тис. грн і така оплата дозволена банківським договором, працівник може оплатити товар з Китаю через інтернет.
Детальніше про це ми писали тут.
Щодо укладення договору
Відповідно до ст. 6 Закону про ЗЕД, зовнішньоекономічний договір (контракт) укладається суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності або його представником у простій письмовій або в електронній формі, якщо інше не передбачено міжнародним договором України чи законом.
Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 3 Закону про електронну комерцію, реалізація товару дистанційним способом - укладення електронного договору на підставі ознайомлення покупця з описом товару, наданим продавцем у порядку, визначеному цим Законом, шляхом забезпечення доступу до каталогів, проспектів, буклетів, фотографій тощо з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем, телевізійним, поштовим, радіозв’язком або в інший спосіб, що виключає можливість безпосереднього ознайомлення покупця з товаром або із зразками товару під час укладення такого договору.
Особливості укладення електронного договору наведені в ст. 11 Закону про електронну комерцію.
З наведеного випливає, що законодавство України дозволяє укладення ЗЕД-договору в електронній формі.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити