• Посилання скопійовано

Отримання оплати через «Нову пошту»: чи потрібно застосовувати РРО?

ФОП, платник ЄП ІІ групи, здійснює роздрібну торгівлю через Інтернет. Кошти частково надходять на розрахунковий рахунок, а частково готівкою у відділені «Нової пошти» (накладений платіж). Чи потрібно застосовувати РРО?

Згідно з ст. 2 Розділу І Закону про РРО, РРО - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної  валюти  та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу.

Своєю чергою, розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської  платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Окрім цього, зазначимо, що відповідно до п. 296.10 ПКУ РРО не застосовуються платниками єдиного податку ІІ групи незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень (крім реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення).

У даному ж випадку підприємець отримує кошти не безпосередньо від покупця, а від «Нової Пошти», а точніше від небанківської фінансової установи ТОВ «Пост Фінанс» (згідно з реєстром на сайті НБУ).

Така установа здійснює свою діяльність на підставі відповідних договорів про прийом грошових коштів від свого імені, але на користь третіх осіб (якою є в даному випадку підприємство на ЄП). З точки зору такого підприємця договір про прийом грошових коштів, укладений з платіжною організацією (в даному випадку - ТОВ «Пост Фінанс»), рівносильний аналогічному договору, укладеним з банком.

Післяплата (накладений платіж), що здійснює покупець при оплаті товару при його отриманні у відділеннях, зокрема, «Нової Пошти»,  та при цьому отримує чек РРО від поштового оператора, не є розрахунковою операцією з точки зору продавця товару. Замість нього розрахункову операцію здійснює фінансова компанія ТОВ «Пост Фінанс», які видають покупцю чек РРО встановленої форми. Співпраця поштового оператора і продавця товару здійснюється на підставі договору.

Таким чином, отримання накладеного платежу у відділені «Нової пошти», зокрема, від фінансової установи, не є розрахунковою операцією, відповідно не вимагає від підприємця застосування РРО. Проте така сума повинна бути в повному розмірі відображена у Книзі обліку доходів.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202458
  • Нюанси оформлення видачі готівки з каси за видатковими відомостями
    Підприємство проводить видачу готівки відповідно до Положення №148 за ВКО та видатковими відомостями. Чи можна оформити один ВКО на декілька видаткових відомостей? Чи можна видачу поворотної фіндопомоги штатним працівникам провести видатковою відомістю на декілька людей?
    23.02.2024103
  • ФОП використовує платіжну систему Payoneer: чи потрібен РРО?
    Маркетплейс Etsy, Joom, eBay, Amazon - кошти за продані товари загальною сумою за мінусом комісій маркетплейсу зараховуються раз в тиждень або раз у два тижні на Payoneer, пізніше кошти зараховуються на доларовий рахунок. З доларового рахунку через обмін валют кошти перераховуються на гривневий рахунок ФОПа. Чи потрібно видавати покупцям фіскальні чеки?
    23.02.2024569
  • Міжнародні пасажирські перевезення: чи потрібно застосовувати РРО?
    ТОВ, платник єдиного податку за ставкою 5%, займається регулярними міжнародними перевезеннями. Водії на маршруті за готівку продають квитки (свій бланк, без серії та номера). Кошти отримані за квитки водії протягом рейсу витрачають на пальне, ремонт та інше. Після закінчення рейсу залишок готівки здається в касу ТОВ, касир оприбутковує готівку в сумі проданих квитків і вносить на рахунок ТОВ. Чи необхідно в даній ситуації застосовувати РРО?
    05.02.2024100
  • Через збій в роботі інтернет-провайдера не видали чек покупцю: які наслідки?
    22.11.2023 р. через збій в роботі інтернет-провайдера списалися кошти з картки покупця, а через ПРРО підприємства (платник єдиного податку) чеки не сформувались і не потрапили до Z-звіту. Тепер звіти ПРРО не співпадають з сумою коштів, яку отримало підприємство. Як бути з грошовими коштами: повернути покупцю? Чи є якийсь вихід?
    09.01.202477