• Посилання скопійовано

Директор придбав канцтовари з оплатою через картку-ключ: як складати авансовий звіт?

Директор ТОВ придбав канцтовари у торгівельній мережі з розрахунком за нього корпоративною карткою товариства. Кошти на цю картку окремо не перераховуються, а списуються з поточного рахунку на наступний день після оплати. Як заповнити авансовий звіт за такими операціями?

У абз. 2 п. 1.8 Інструкції  №492  поточний рахунок визначено як рахунок, що відкривається банком клієнту на договірній основі для зберігання грошей і здійснення розрахунково-касових операцій за допомогою платіжних інструментів відповідно до умов договору та вимог законодавства України.

Визначення терміну «платіжний інструмент» наведено в п. 1.31 Закону №2346. Це засіб певної форми на паперовому, електронному чи іншому носії інформації, який використовується для ініціювання переказів. До платіжних інструментів належать документи на переказ та електронні платіжні засоби.

Відповідно електронним платіжним засобом є платіжний інструмент, який надає його держателю можливість за допомогою платіжного пристрою отримати інформацію про належні держателю кошти та ініціювати їх переказ (п. 1.14 Закону №2346).

Отже, електронний платіжний засіб (електронна картка), який емітується (випускається) банком для керування власником своїм поточним рахунком, називається карткою-ключем. За допомогою картки-ключ директор товариства може дізнатися про надходження на поточний рахунок через будь-який банкомат, а також здійснити платежі через банкомат чи термінал безпосередньо з власного поточного рахунку.

Нормами п. 8.1 Інструкції №492 передбачено право клієнта – власника поточного рахунку здійснювати операції за цим рахунком з використанням електронного платіжного засобу після укладення договору, на підставі якого надається і використовується електронний платіжний засіб.

Поточний рахунок, операції за яким можуть здійснюватися з використанням електронних платіжних засобів, використовується відповідно до визначених Інструкцією №492 режимів поточних рахунків з урахуванням обмежень, установлених законодавством України (п. 8.2 Інструкції №492).

У пп. «б» пп. 170.9.1 ПКУ зазначено, що податковим агентом платника податку під час оподаткування суми, виданої платнику податку під звіт та не повернутої ним протягом встановленого пп. 170.9.2 ПКУ, є особа, що видала таку суму під звіт для виконання окремих цивільно-правових дій від імені та за рахунок особи, що їх видала, – в сумі, що перевищує суму фактичних витрат платника податку на виконання таких дій.

Дія п. 170.9 ПКУ поширюється також на витрати, пов'язані з відрядженням чи виконанням деяких цивільно-правових дій, що були оплачені з використанням корпоративних платіжних карток, дорожніх, банківських або іменних чеків, інших платіжних документів, з урахуванням особливостей, встановлених п. 170.9.3 ПКУ:

  • у разі, якщо під час службових відряджень відряджена особа – платник податку отримав готівку з застосуванням платіжних карток, він подає звіт про використання виданих на відрядження коштів і повертає суму надміру витрачених коштів до закінчення третього банківського дня після завершення відрядження;
  • у разі, якщо під час службових відряджень відряджена особа - платник податку застосував платіжні картки для проведення розрахунків у безготівковій формі, а строк подання платником податку звіту про використання виданих на відрядження коштів не перевищує 10 банківських днів, за наявності поважних причин роботодавець (самозайнята особа) може його продовжити до 20 банківських днів (до з'ясування питання в разі виявлення розбіжностей між відповідними звітними документами).

З урахуванням того, що керування коштами, що знаходяться поточному рахунку товариства, здійснюється за розпорядженням безпосередньо директора, то його розрахунки з використанням картки-ключ, що емітується (випускається) банком для керування власником своїм поточним рахунком, немає підстав вважати коштами, наданими під звіт директору.

Отже, в ситуації, яка розглядається, розрахунки за канцтовари із застосуванням карти- ключ відображаються в обліку, як їх оплата з поточного рахунку без складання авансового звіту за такою операцією.

Разом з цим, директор має надати первинні документи, що є підставою для оприбуткування придбаних канцтоварів.  

***

Читайте також:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202457
  • Нюанси оформлення видачі готівки з каси за видатковими відомостями
    Підприємство проводить видачу готівки відповідно до Положення №148 за ВКО та видатковими відомостями. Чи можна оформити один ВКО на декілька видаткових відомостей? Чи можна видачу поворотної фіндопомоги штатним працівникам провести видатковою відомістю на декілька людей?
    23.02.2024103
  • ФОП використовує платіжну систему Payoneer: чи потрібен РРО?
    Маркетплейс Etsy, Joom, eBay, Amazon - кошти за продані товари загальною сумою за мінусом комісій маркетплейсу зараховуються раз в тиждень або раз у два тижні на Payoneer, пізніше кошти зараховуються на доларовий рахунок. З доларового рахунку через обмін валют кошти перераховуються на гривневий рахунок ФОПа. Чи потрібно видавати покупцям фіскальні чеки?
    23.02.2024569
  • Міжнародні пасажирські перевезення: чи потрібно застосовувати РРО?
    ТОВ, платник єдиного податку за ставкою 5%, займається регулярними міжнародними перевезеннями. Водії на маршруті за готівку продають квитки (свій бланк, без серії та номера). Кошти отримані за квитки водії протягом рейсу витрачають на пальне, ремонт та інше. Після закінчення рейсу залишок готівки здається в касу ТОВ, касир оприбутковує готівку в сумі проданих квитків і вносить на рахунок ТОВ. Чи необхідно в даній ситуації застосовувати РРО?
    05.02.202499
  • Через збій в роботі інтернет-провайдера не видали чек покупцю: які наслідки?
    22.11.2023 р. через збій в роботі інтернет-провайдера списалися кошти з картки покупця, а через ПРРО підприємства (платник єдиного податку) чеки не сформувались і не потрапили до Z-звіту. Тепер звіти ПРРО не співпадають з сумою коштів, яку отримало підприємство. Як бути з грошовими коштами: повернути покупцю? Чи є якийсь вихід?
    09.01.202477