• Посилання скопійовано

Використання картки-ключ для зняття готівки з рахунку підприємства

Якщо знімаються готівкові кошти з рахунку корпоративної картки, вони обліковуються як підзвітні кошти. А якщо готівка знімається у касі банку або через банкомат з картки-ключ до рахунку, то які повинні бути бухгалтерські записи в цьому випадку?

Держателем платіжної картки (електронного  платіжного  засобу) може бути лише фізособа,  яка  на  законних  підставах   використовує   картку  для  ініціювання  переказу коштів з відповідного рахунку в  банку  або  здійснює  інші  операції  із  застосуванням такої картки (пп. 1.4 ст. 1 Закону про платіжні системи).

На українському ринку платіжних карт присутній особливий картковий продукт – картка-ключ до рахунку. Її особливість в тому, що вона випускається не до окремого карткового рахунку, а до основного рахунку підприємства, номер якого починається з цифр 2600 – (кошти на вимогу суб’єктів господарювання – рахунок 2600 Плану рахунків бухобліку банків України). З цієї причини держателем картки-ключа може бути лише та посадова особа підприємства, чий підпис стоїть першим у картці із зразками підписів (додаток 3 до Інструкції № 492). Банк зазначає, що особливість карти-ключ полягає в тому, що не треба щоразу переказувати гроші з рахунку на інші картки. У всьому іншому карта-ключ працює аналогічно, як і корпоративна картка.

Документальне оформлення та облік витрат, здійснених працівником (як правило, це директор, оскільки він найчастіше має перший підпис у картці із зразками підписів) за допомогою картки-ключа аналогічне, як і при обліку операцій з корпоративною карткою, крім операцій з перерахування коштів на карт-рахунок, якого в даному випадку просто немає. Операція з  отримання коштів під звіт здійснюється безспосередньо при знятті готівки у банкоматі, видачі її через касу банку або при розрахунку за допомогою POS-терміналу.

Усі ці операції є видачею підзвітних коштів працівнику - держателю картки-ключ (як правило, директору) безпосередньо з рахунку підприємства: Дт 372 Кт 311. 

Надалі директор може витратити отриману готівку на господарські потреби підприємства і надати авансовий звіт у загальному порядку. Якщо директор повертає готівку в касу підприємства, слід зробити запис Дт 301 Кт 372 на суму повернутих коштів.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • ФОП використовує платіжний сервіс LiqPay: чи потрібно РРО?
    Чи належить сервіс LiqPay до сервісу переказу коштів? Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті на сайті ФОП за послуги з тимчасового розміщення за допомогою сервісу LiqPay?
    28.03.2024338
  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.202442
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202465
  • Нюанси оформлення видачі готівки з каси за видатковими відомостями
    Підприємство проводить видачу готівки відповідно до Положення №148 за ВКО та видатковими відомостями. Чи можна оформити один ВКО на декілька видаткових відомостей? Чи можна видачу поворотної фіндопомоги штатним працівникам провести видатковою відомістю на декілька людей?
    23.02.2024113
  • ФОП використовує платіжну систему Payoneer: чи потрібен РРО?
    Маркетплейс Etsy, Joom, eBay, Amazon - кошти за продані товари загальною сумою за мінусом комісій маркетплейсу зараховуються раз в тиждень або раз у два тижні на Payoneer, пізніше кошти зараховуються на доларовий рахунок. З доларового рахунку через обмін валют кошти перераховуються на гривневий рахунок ФОПа. Чи потрібно видавати покупцям фіскальні чеки?
    23.02.2024599