• Посилання скопійовано

Як підприємцю - «єдиннику» працювати без РРО?

Фізособа - підприємець, платник ІІ групи ЄП, має інтернет-магазин, отримує лише безготівкові платежі на банківський рахунок шляхом банківського переказу або оплати рахунків через касу чи термінал банку. Готівкові платежі не приймаються. Чи потрібний підприємцю РРО?

Відповідно до п. 296.10 ПКУ РРО не застосовуються ФОП - платниками єдиного податку, зокрема, ІІ групи незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн гривень застосування РРО для такого платника ЄП є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника ЄП.

Таким чином, до тих пір, поки дохід ФОП протягом календарного року (а саме – з початку 2018 р., з початку 2019 р. і т.д.) не перевищує 1 млн грн, про форму розрахунків з покупцями можна не турбуватися.

Можна приймати платежі в межах 1 млн грн у будь-якій формі:

  1. готівкові платежі; 
  2. безготівкові за допомогою POS-терміналу (за окремим договором еквайрингу з банком);
  3. безготівкові за допомогою інтернет-еквайрингу (за окремим договором інтернет-еквайрингу  з банком);
  4. безготівкові за допомогою банківського переказу, коли покупці здійснюють оплату шляхом самостійного ініціювання банківського переказу зі свого рахунка на рахунок продавця. Це також стосується ситуації, коли покупець самостійно здійснює переказ зі свого карткового банківського рахунку;
  5. безготівкові для ФОП – коли покупці сплачують готівкою на рахунок ФОП через касу банка або банківський термінал.

Форми платежів, зазначені у п. 1-3 цього списку, є розрахунковими операціями відповідно до ст. 2 Закону про РРО: «розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця».

Після досягнення обсягу доходу з початку календарного року суми 1 млн грн потрібно:

  • або встановити РРО та застосовувати його у разі здійснення розрахункових операцій (це п. 1-3 у вищевказаному списку). У разі приймання платежів за формами, переліченими у п. 4 та 5 списку, проводити їх через РРО не потрібно;
  • або не здійснювати розрахункових операцій (п. 1-3 у вищевказаному списку) та застосовувати лише форми оплати, наведені  у п. 4 та 5 вищевказаного списку. У цьому випадку встановлювати РРО не потрібно.

Випадкове здійснення розрахункової операції неможливе, тому що:

  • ФОП завжди може проконтролювати приймання платежів готівкою  (до досягнення 1 млн приймати готівкові платежі, після досягнення – не приймати);
  • Якщо ФОП не буде укладати з банками договори еквайрингу та інтернет-еквайрингу, покупці не матимуть можливості здійснити відповідні платежі.

За цих умов залишаються лише такі форми оплати, як банківський переказ, що ініціюється покупцем, а також оплата покупцем через каси банків та банківські термінали. Ці форми оплати не потребують застосування РРО.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024561
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024686
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247632
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024573
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705