• Посилання скопійовано

Переписування касової книги за формою старого зразка чинне законодавство не передбачає

Чи потрібно переписати касову книгу за формою старого зразка, якщо відсутня книга нового зразка?

Порядок ведення касової книги та обов'язки касира викладено у розд. IV Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Нацбанку від 29.12.2017 р. №148.

У п. 39 цього Положення зазначено, що установи/підприємства відображають у касовій книзі усі надходження і видачу готівки в національній валюті (додаток 5).

 

Відповідно до п. 5 Пояснень щодо заповнення додатка 5 записи в касовій книзі здійснюються на підставі інформації з касових документів до початку наступного робочого дня (тобто із залишками на кінець попереднього дня), а також містять усі реквізити, що передбачені формою касової книги. Сторінки касової книги нумеруються автоматично в порядку зростання з початку року.

 

Кожна/кожне установа/підприємство (юрособа), що має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів).

Аркуші касової книги нумеруються та прошнуровуються. Кількість аркушів у касовій книзі засвідчуються підписами керівника та головного бухгалтера установи/підприємства.

Виправлення в касовій книзі не допускаються. Зроблені виправлення підписуються касиром, а також головним бухгалтером або особою, яка його заміняє.

Норми п. 41 Положення № 148 дозволяють установам/підприємствам вести касову книгу в електронній формі за допомогою комп'ютерних засобів за умови забезпечення належного зберігання касових документів.

Програмне забезпечення, за допомогою якого ведеться касова книга, повинне забезпечувати візуальне відображення і роздрукування кожної з двох частин аркуша касової книги («Вкладний аркуш касової книги» та «Звіт касира»), які за формою і змістом повинні відтворювати форму та зміст касової книги в паперовому вигляді.

Контроль за правильним веденням касової книги покладається на головного бухгалтера або працівника установи/підприємства, який на це уповноважений керівником (п. 42 Положення № 148).

Виходячи з викладеного, зазначимо, що чинним законодавством не передбачено переписування касової книги, яка за формою та змістом відтворює касову книгу в паперовому вигляді. 

Податківці ще на початку лютого 2018 року зазначали, що з 05.01.2018 р. слід було застосовувати нові форми касових документів. Але Положенням №148 не встановлено норм щодо можливості використання старих форм, а отже,  з 05.01.2018 р. стару форму касової книги не можна було використовувати. Радимо звернутися до Нацбанку за розясненням щодо цього питання.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»