• Посилання скопійовано

Оренда у фізособи: як підприємцеві підтвердити факт оплати?

Підприємець на загальній системі орендує приміщення у фізособи. Є договір оренди. Яким документом можна підтвердити факт оплати оренди для віднесення на витрати?

Почнемо з того, що фізична особа не є суб'єктом господарювання з точки зору українського законодавства. Усі правовідносини господарюючого суб'єкта зі звичайною фізичною особою регулює Цивільний кодекс України, відповідно до якого Ви заключили з цією особовою один з видів цивільно-правових договорів – договір оренди.

Треба зауважити, що дія специфічних нормативних документів, таких наприклад, як Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», яким зокрема регулюється складання первинних документів, не поширюється на звичайних фізичних осіб. З іншого боку, п. 177.10 ПКУ зобов’язує підприємців на загальній системі оподаткування підтверджувати свої витрати первинними документами. 


Зважаючи на це, вважаємо, що в описаній Вами ситуації, підприємець на загальній системі може поступити таким чином:

• Якщо оплата по договору оренди робиться готівкою, то підприємцю варто оформити розрахунковий документ від свого імені, який підтвердить, що готівка була видана фізичній особі з каси підприємця в оплату послуг за договором оренди. На нашу думку найбільш прийнятним у цьому випадку буде використання звичайного ВКО. Форма цього бланку не обов’якова для застосування приватними підприємцями, але ВКО найбільш підходить для відображення цієї операції, тому що його форма передбачає зазначення підстав для видачі готівки, дату такої видачу, суму і т. ін.

• Якщо оплата по договору оренди робиться у безготівковій формі, то підприємець може відправити гроші на рахунок такої фізичної особи, відкритий у банківській установі, а підтвердним документом буде платіжне доручення про таке перерахування. Якщо фізична особа – орендодавець не має банківського рахунку, то перерахунок грошей можна здійснити поштовим переказом на ім’я такої фізичної особи, а підтвердним документом тоді можна вважати квитанцію, яку видають поштові відділення при здійсненні переказу.

Окрім цього, згідно умов договору оренди, обов’язково періодично повинен складатися акт виконаних робіт. Він може складатися у довільній формі, але підписувати його повинні  обидві сторони договору.   

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Дрючин Дмитро

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/ФОП на загальній системі

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ФОП на загальній системі»