• Посилання скопійовано

Як складати ПН при прийманні оплати накладеним платежем та Приват24

Підприємство, платник ПДВ, постачає товари кінцевим споживачам накладеним платежем, а також по передоплаті через Приват24. Якою датою складати ПН? Як та коли відображати в обліку надходження коштів?

Згідно з п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

  • або дата зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податку як оплата товарів, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
  • або дата відвантаження товарів.

 

Накладений платіж

У ПКУ немає визначення, що вважати відвантаженням товару, однак як зазначали податківці у ІПК від 26.04.2019 № 1874/6/99-99-15-03-02-15/ІПК (і це вже стала позиція) з метою оподаткування ПДВ при здійсненні операцій з постачання товарів, оплата за які не відбулася і постачальник не визначає податкові зобов'язання за касовим методом, датою виникнення податкових зобов'язань з ПДВ вважається дата, на яку припадає початок передачі товару від постачальника або безпосередньо покупцю, або організації, яка здійснюватиме доставку покупцю цього товару будь-яким способом (перевезення, пересилання тощо).

Отже, при постачанні товару накладеним платежем, ПН складається на дату передачі товару перевізнику (в зазначеному випадку «Нова пошта»). Якщо покупець не оплачує і повертає товар, то датою отримання назад від перевізника товару, постачальник складає РК до складеної раніше ПН з причиною коригування 103 «Повернення товару або авансових платежів».

Про те як обліковувати дохід від продажу товару накладеним платежем з врахуванням комісії поштового оператора ми детально розглядали у нашій попередній консультації.

 

Приват 24

Що ж до оплати через Приват24, то тут все набагато простіше. Оскільки у запитанні зазначено, що підприємство працює з кінцевими покупцями по передоплаті, то дата зарахування коштів на банківський рахунок підприємства і є першою подією на дату якої підприємство визнає ПЗ з ПДВ. Тобто, не має значення коли покупець фактично здійснив оплату – подією для нарахування ПЗ з ПДВ є дата отримання коштів на рахунок підприємства (якщо постачання товару не відбулось раніше). В обліку така операція відображається саме датою фактично надходження коштів на рахунок підприємства за допомогою запису Дт 311 Кт 361.

Про те, як обліковувати надходження коштів наступного дня, ми писали тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024955
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249255
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435