Згідно з п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
- або дата зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податку як оплата товарів, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
- або дата відвантаження товарів.
Накладений платіж
У ПКУ немає визначення, що вважати відвантаженням товару, однак як зазначали податківці у ІПК від 26.04.2019 №1874/6/99-99-15-03-02-15/ІПК (і це вже стала позиція) з метою оподаткування ПДВ при здійсненні операцій з постачання товарів, оплата за які не відбулася і постачальник не визначає податкові зобов'язання за касовим методом, датою виникнення податкових зобов'язань з ПДВ вважається дата, на яку припадає початок передачі товару від постачальника або безпосередньо покупцю, або організації, яка здійснюватиме доставку покупцю цього товару будь-яким способом (перевезення, пересилання тощо).
Отже, при постачанні товару накладеним платежем, ПН складається на дату передачі товару перевізнику (в зазначеному випадку «Нова пошта»). Якщо покупець не оплачує і повертає товар, то датою отримання назад від перевізника товару, постачальник складає РК до складеної раніше ПН з причиною коригування 103 «Повернення товару або авансових платежів».
Про те як обліковувати дохід від продажу товару накладеним платежем з врахуванням комісії поштового оператора ми детально розглядали у нашій попередній консультації.
Приват 24
Що ж до оплати через Приват24, то тут все набагато простіше. Оскільки у запитанні зазначено, що підприємство працює з кінцевими покупцями по передоплаті, то дата зарахування коштів на банківський рахунок підприємства і є першою подією на дату якої підприємство визнає ПЗ з ПДВ. Тобто, не має значення коли покупець фактично здійснив оплату – подією для нарахування ПЗ з ПДВ є дата отримання коштів на рахунок підприємства (якщо постачання товару не відбулось раніше). В обліку така операція відображається саме датою фактично надходження коштів на рахунок підприємства за допомогою запису Дт 311 Кт 361.
Про те, як обліковувати надходження коштів наступного дня, ми писали тут.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити