• Посилання скопійовано

Блокування ПН та ф. № 20-ОПП: чи допоможе для неблокування ПН

Підприємство бажає або орендувати частину складу або укласти договір на зберігання товару. Оренда цікавить для того, щоб не блокували реєстрацію ПН. В яких випадках подається Звіт 20-ОПП? Як вказати у такому разі кадастровий номер в останній колонці звіту?

Оренда приміщення та 20-ОПП

Так, вважаємо, що форма 20-ОПП допоможе запобігти блокуванню реєстрації ПН. Так, на це звертали увагу колись регіональні податківці: «Причиною відмови на зупинення реєстрації податкової накладної/рахунку коригування в ЄРПН може бути відсутність повідомлення за формою №20-ОПП» – див тут http://kr.sfs.gov.ua/media-ark/local-news/343732.html

Юристи роз’яснюють , що ось уже кілька років як непоказна форма-повідомлення 20-ОПП («Повідомлення про об'єкти оподаткування») стала одним з ключових елементів при доведенні реальності діяльності. Адже саме з її допомогою в електронну базу податкового органу заносяться відомості про наявність основних засобів підприємства (офісних, складських, торгових та ін. Приміщень, обладнання, транспорту та ін.). Що побічно може свідчити про реальність такого суб'єкта господарювання або ж навпаки про його «фіктивності», якщо податкова «не бачить» активів.

Детальніше про це та інші важливі аспекти взаємодії блокування ПН та форми 20-ОПП читайте тут https://news.dtkt.ua/taxation/pdv/62779

Що стосується самої форми 20-ОПП, то вона подається як за власними, так і за орендованими об’єктами. У разі зміни стану об’єкта (наприклад, надання його в оренду) платник повинен подати форму № 20-ОПП з оновленою інформацією. При цьому її подає як орендодавець, так і орендар, адже в кожного з них відбулися зміни.

У разі надання в оренду об’єкта нерухомого майна або його частини повідомлення за ф. № 20-ОПП подається до контролюючих органів як власником нерухомого майна – орендодавцем, так і орендарем у порядку та строки, визначені п. 8.3-8.5 розділу VIII Порядку №1588.

Подати форму 20-ОПП слід протягом 10 робочих днів з моменту появи такого об'єкта в розпорядженні підприємства, тобто від дати акту приймання-передачі приміщення (п. 63. 3 ПКУ).

Кожному об’єкту оподаткування, що надається в оренду (орендується) присвоюється ідентифікатор, що прийнятий суб’єктом господарювання – орендодавцем (орендарем), а також зазначається фактичний стан об’єкта оподаткування на момент заповнення повідомлення за ф. № 20-ОПП. Про це ми також говорили тут https://news.dtkt.ua/accounting/reposts/58835

Що стосується графи 12 форми 20-ОПП, то вона заповнюється у разі реєстрації об'єкта оподаткування у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера.

Наприклад, таким номером є: реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна - для нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки. Оскільки здається в оренду не вся нерухомість, а лише її частина, тоді як скоріш за все є реєстраційний номер всього об'єкта нерухомого майна, то, вважаємо, що графу 12 не потрібно заповнювати, оскільки немає реєстраційного номеру частини об'єкта нерухомого майна. Офіційних роз’яснень з цього приводу від податківці немає. Радимо проконсультуватися із податківцями на місцях щодо необхідності заповнення гр.12 у вашій ситуації.

 

Договір зберігання товару

У цьому випадку подавати форму 20-ОПП не потрібно. Убезпечити від неблокування даний договір не може, адже в базі податківців цей договір не проходитиме. Щоправда, його можна використати для розблокування ПН.

Згідно з п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, може включати, зокрема:

-          договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

-          первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні.

Детальніше див тут https://news.dtkt.ua/taxation/pdv/60756

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024957
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249275
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435