• Посилання скопійовано

Чи обов’язково вносити відомості в ЄДР щодо зміни керівника на підприємстві?

Директор ТОВ (він же засновник) на лікарняному. Згідно з протоколом та наказом директора переведено на посаду заступника, а іншого засновника призначено на посаду директора (в цей час попередній директор перебуває на лікарняному). До держреєстратора зміни не подавались. Чи правомірним є переведення та призначення нового директора? 30.11.2021 р. звільняється працівник, тож хто повинен видати наказ про звільнення? Чи є підпис нового директора правомірним?

Відповідно до статті 9 п. 13 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, а саме відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи;

Згідно зі ст. 30 Закону про ТОВ до компетенції Загальних Зборів учасників  належить в тому числі і обрання керівника підприємства, разом з цим для зміни керівника подається пакет документів до державного реєстратора для внесення змін щодо відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, а саме: 

  1. заява щодо державної реєстрації юридичної особи (крім громадських формувань та органів влади) (форма 2); 
  2. рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну керівника (Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується з обов’язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів);
  3. документ про сплату адміністративного збору. 

Після внесення  державним реєстратором змін у Єдиний державний реєстр, керівник або уповноважена особа на здійснення реєстраційних дій, отримує Виписку з зазначенням нового керівника.

У разі, якщо установчі документи підприємства передбачають право керівника делегувати виконання своїх посадових повноважень іншим особам (наприклад, заступнику), то керівник може видати наказ про призначення особи, яка виконуватиме функції керівника на час його відсутності. Але за таким наказом повноваження керівника обмежуються лише виданням  документів внутрішнього користування (наказів, розпоряджень тощо), тобто  він не буде вчиняти правочини, підписувати акти виконаних робіт. Такі зміни не потрібно вносити до Єдиного державного реєстру (ст. 17 п. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»).

Якщо чинний директор, який перебуває на лікарняному, делегує такі повноваження своєму заступнику на час до внесення змін до ЄДР, то такий заступник зможе видавати накази (як документи внутрішнього користування), а отже, і видати наказ на звільнення працівника.

А от підписання звітності іншою особою, на жаль, неможливе без внесення змін до ЄДР.

Виходячи з вищевикладеного, керівником підприємства залишається керівник, який зазначений в Єдиному державному реєстрі з повноваженнями відповідно до установчих документів підприємства. Якщо він не делегує свої повноваження іншому працівнику, то всі документи, в тому числі і накази про звільнення, він повинен підписувати сам. 

Новий директор матиме всі повноваження лише після внесення змін до ЄДР.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Стреженюк Любов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.202485
  • З якою періодичністю складати подорожній лист?
    Водії виїжджають за заявкою і після виконання замовлення можуть отримати наступну. Маршрут та дату повернення визначити складно. За якою формою складати подорожній лист? Чи можна скласти один подорожній лист на весь період поїздки (місяць та більше), чи під кожну заявку?
    22.03.2024952
  • Отримано credit memo: як врахувати?
    ТОВ - офіційний представник нерезидента в Україні щодо розповсюдження аудіо та відео-продукції. Протягом 2023 р. перевиконало план щодо підключення до інформаційного ресурсу користувачів. Нерезидент 28.02.2024 р. надав credіt memo ТОВ, що має бути врахований при розрахунку за послуги з нерезидентом у лютому та березні 2024 р. Чи має ТОВ скоригувати фінрезультат за 2023 р., оскільки credit memo за результатами роботи 2023 р.? Чи потрібно нарахувати курсову різницю на дату проведення акту від нерезидента ?
    15.03.202456
  • Придбання нерухомості комунальної власності, у якій вже є орендарі
    Підприємство придбало нежитлову нерухомість на аукціоні. В договорі купівлі-продажу об’єкту малої приватизації вказано, що приміщення надано в оренду до 2028 р. і цей договір чинний і для покупця. Майно перебувало в комунальній власності і передане пкупцю в день укладення договору балансоутримувачем. Як відобразити придбання такої нерухомості в обліку? Коли вводити в експлуатацію, якщо акт прийому-передачі майна від 15.02.2023 р.? Як відображати відносини з орендарем? Чи потрібна додаткова угода до договору оренди?
    14.03.202422
  • Чи включати адмінвитрати при обчисленні вартості видобутої корисної копалини?
    При обчисленні вартості видобутої корисної копалини за розрахунковою вартістю до витрат потрібно включати адміністративні витрати чи ні? Місцеві податківці сказали, що потрібно включати, адже підприємство займається тільки виробництвом каменю та щебеню, тому потрібно включати всі витрати, крім витрат на збут. Сказали, що є роз'яснення ДПС, але ми не знайшли
    11.03.202428