• Посилання скопійовано

Рахунок-фактура як первинний документ

Чи може бути рахунок-фактура (інвойс) підставою для відображення у бухобліку господарської операції?

Законом №1724 внесено зміни до Закону про бухоблік, якими, зокрема, передбачено спрощення документообігу підприємств шляхом зменшення вимог до первинного документа та скорочення переліку його обов’язкових реквізитів, – пише “Вісник. Офіційно про податки”.

Слід зазначити, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити:

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

При цьому оформлений належним чином рахунок-фактура (інвойс) також може бути підставою для відображення в бухобліку господарської операції з постачання товарів, робіт (послуг) без складання акта приймання-передачі тільки за умови його оплати, що засвідчується відповідними платіжними документами.

Документами, що підтверджують оплату, можуть бути платіжне доручення, розрахунковий чек, касовий чек, розрахункова квитанція, виписка з карткового рахунку, квитанція до прибуткового касового ордера тощо.

Рахунок-фактура може бути складений у паперовій або електронній формі та повинен мати реквізити, які дають змогу ідентифікувати господарську операцію та її учасників (назва підприємства, від імені якого складено рахунок-фактуру; назва контрагента; зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь в оформленні рахунку-фактури).

Отже, рахунок-фактура (інвойс) може бути підставою для відображення в бухобліку господарської операції з постачання товарів, робіт (послуг) без складання акта приймання-передачі за умови його оплати, що підтверджується відповідними платіжними документами.

***

Читайте також: Інвойс як первинний документ: роз’яснення ДФСУ

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Джерело: Вісник. Офіційно про податки

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Оформлення документів на службовий автомобіль
    Підприємство придбало легкове авто (єдине на підприємстві). Чи обов'язково складати Порядок використання легкового авто для поїздок, пов'язаних зі службовою діяльністю? Яким наказом (зразок) затвердити право водіння авто (водить директор та начальник збуту), норми витрати ПММ? Медпрацівника та механіка на підприємстві немає, чи можливий виїзд без них, чи можливо їх замінити директором, чи з бланку подорожнього листа можемо прибрати ці посади? Які ще накази на авто потрібно скласти?
    05.08.202579
  • ТТН при перевезенні врожаю на елеватор: чи потрібна вартість?
    Чи є обов'язковим зазначення вартості товару (врожаю) в товарно-транспортній накладній при його перевезенні з поля на елеватор для подальшого відповідального зберігання, якщо остаточна вартість фіксується в акті приймання-передачі?
    05.08.202540
  • Дата включення доставки в собівартість товару: ТТН чи акт?
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало товар 05.07.2025 р. Чи правомірно включати вартість його доставки, виконану перевізником «Нова пошта», до первісної вартості на підставі ТТН від 05.07.2025 р., якщо акт наданих послуг від перевізника датований пізнішою датою — 10.07.2025 року?
    31.07.20251 2032
  • Документальне оформлення звернення покупця у разі настання гарантійного випадку
    Якщо підприємство як продавець продає генератор і в договорі купівлі-продажу вказано гарантійний термін - 12 місяців, то у випадку настання гарантійного терміну, який документ від покупця про настання гарантійного випадку підприємство має отримати?
    29.07.202530
  • Розподіл відповідальності за підписання прибуткових накладних
    На підприємстві виникли розбіжності щодо обов'язків підписання прибуткових накладних. Співробітник складу - матеріально-відповідальна особа стверджує, що вона відповідає тільки за кількість і цілісність товару, а за вартісні показники (ціна, сума) має відповідати бухгалтерія. Чи справді так є?
    25.07.202563