• Посилання скопійовано

Рахунок-фактура як первинний документ

Чи може бути рахунок-фактура (інвойс) підставою для відображення у бухобліку господарської операції?

Законом №1724 внесено зміни до Закону про бухоблік, якими, зокрема, передбачено спрощення документообігу підприємств шляхом зменшення вимог до первинного документа та скорочення переліку його обов’язкових реквізитів, – пише “Вісник. Офіційно про податки”.

Слід зазначити, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити:

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

При цьому оформлений належним чином рахунок-фактура (інвойс) також може бути підставою для відображення в бухобліку господарської операції з постачання товарів, робіт (послуг) без складання акта приймання-передачі тільки за умови його оплати, що засвідчується відповідними платіжними документами.

Документами, що підтверджують оплату, можуть бути платіжне доручення, розрахунковий чек, касовий чек, розрахункова квитанція, виписка з карткового рахунку, квитанція до прибуткового касового ордера тощо.

Рахунок-фактура може бути складений у паперовій або електронній формі та повинен мати реквізити, які дають змогу ідентифікувати господарську операцію та її учасників (назва підприємства, від імені якого складено рахунок-фактуру; назва контрагента; зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь в оформленні рахунку-фактури).

Отже, рахунок-фактура (інвойс) може бути підставою для відображення в бухобліку господарської операції з постачання товарів, робіт (послуг) без складання акта приймання-передачі за умови його оплати, що підтверджується відповідними платіжними документами.

***

Читайте також: Інвойс як первинний документ: роз’яснення ДФСУ

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Джерело: Вісник. Офіційно про податки

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Доставка вантажу за CMR з розвантаженням у різних місцях за Lieferschein
    ТОВ здійснює міжнародні перевезення вантажу з України в Німеччину. У CMR зазначено одне місце розвантаження (головний склад замовника в Берліні), але фактично вантаж розвантажується в кількох магазинах у різних містах Німеччини згідно з Lieferschein. Чи це правомірно? Чи допустимо використовувати одну CMR із зазначенням загальної ваги вантажу та єдиного місця розвантаження, якщо фактично товар розвантажується в різних місцях? Як коректно оформити документи для такого перевезення?
    03.04.2025162
  • Хто виписує ТТН - замовник чи вантажовідправник?
    У Правилах перевезень автомобільним транспортом в Україні зазначено, що ТТН виписує замовник (вантажовідправник) у трьох примірниках. Як бути, якщо замовник і вантажовідправник - це різні особи? Хто повинен виписувати ТТН і хто несе відповідальність за неправильне ЇЇ оформлення?
    03.04.20251 616
  • Як платник податків подає повідомлення про неможливість вивезення/втрату первинних документів?
    Повідомлення про неможливість вивезення/втрату первинних документів в довільній формі платник податків подає до ДПС за основним місцем обліку платника податків – в е-вигляді в меню «Листування з ДПС» ; або будь-якого діючого ЦОП – на паперових носіях
    28.03.202551
  • Чи використовують факсиміле при оформленні первинних документів, які є підставою для податкового обліку?
    Використання факсимільного відтворення підпису при оформленні первинних документів за письмовою згодою сторін, в якій містяться зразки відповідного аналога їхніх власноручних підписів, не порушує законодавства, крім первинних документів, де воно не передбачено
    27.03.20251 8562
  • Оформлення ТТН при заміні водія
    Під час перевезення вантажу відбулася заміна водія: спочатку перший водій здійснював транспортування майже до місця призначення, після чого його замінив інший водій, який доставив і вивантажив товар. Чи потрібно оформлювати нову товарно-транспортну накладну при заміні водія під час перевезення вантажу? Чи достатньо внести зміни до наявної ТТН при зміні водія транспортного засобу?
    27.03.2025803