• Посилання скопійовано

Витрати на участь у тендерах на право оренди сільгоспземлі: як облікувати?

Сільгосппідприємство - платник податку на прибуток брало участь у тендерах на отримання права оренди сільгоспземель державної та комунальної власності, сплачуючи кошти організаторам на підготовку лота, на організацію та проведення торгів, гарантійні та реєстраційні внески. Як обліковувати всі ці витрати?

Згідно з п. 7 П(С)БО 16, витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо пов’язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

Сільгосппідприємство понесло витрати на придбання права оренди сільгоспземель. Надалі такі ділянки протягом строку оренди будуть використовуватися в господарській діяльності сільгосппідприємства, очевидно, для вирощування сільгосппродукції.

Тобто, тендерні витрати понесені для того, щоб отримати земельні ділянки, на яких виростити сільгосппродукцію і отримати дохід від її реалізації. Це означає, що до складу бухгалтерських витрат тендерні витрати мають потрапити під час реалізації сільгосппродукції, вирощеної на орендованих землях.

Для цього понесені тендерні витрати мають списуватися на рахунок 39 «Витрати майбутніх періодів», і розподілятися протягом строку оренди на рахунок 91 (Дт 91 Кт 39) (якщо орендовані земельні ділянки використовуються для вирощування різних культур) чи на рахунок 23 (Дт 23 Кт 39) (якщо на орендованих ділянках вирощується одна культура). У разі списання на рахунок 91, витрати з цього останнього розподіляються на собівартість культур, вирощених на орендованих земельних ділянках (Дт 23 Кт 91).

Розподіл може здійснюватися подібно до того, як нараховується амортизація ОЗ за прямолінійним методом. 

Надалі тендерні витрати будуть одним з елементів виробничої собівартості сільгосппродукції (Дт 27 Кт 23). При продажу цієї продукції вони зменшать фінрезультат до оподаткування у складі собівартості проданої сільгосппродукції (Дт 901 Кт 27; Дт 791 Кт 901). 

Якщо гарантійні платежі, сплачені сільгосппідприємством, підлягають поверненню, їх обліковують таким чином:

  • Дт 377 Кт 311 – перераховано платіж;
  • Дт 311 Кт 377 – повернено платіж.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    Сьогодні 15:233
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024161
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202456
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202448