• Посилання скопійовано

Витрати на участь у тендерах на право оренди сільгоспземлі: як облікувати?

Сільгосппідприємство - платник податку на прибуток брало участь у тендерах на отримання права оренди сільгоспземель державної та комунальної власності, сплачуючи кошти організаторам на підготовку лота, на організацію та проведення торгів, гарантійні та реєстраційні внески. Як обліковувати всі ці витрати?

Згідно з п. 7 П(С)БО 16, витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо пов’язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

Сільгосппідприємство понесло витрати на придбання права оренди сільгоспземель. Надалі такі ділянки протягом строку оренди будуть використовуватися в господарській діяльності сільгосппідприємства, очевидно, для вирощування сільгосппродукції.

Тобто, тендерні витрати понесені для того, щоб отримати земельні ділянки, на яких виростити сільгосппродукцію і отримати дохід від її реалізації. Це означає, що до складу бухгалтерських витрат тендерні витрати мають потрапити під час реалізації сільгосппродукції, вирощеної на орендованих землях.

Для цього понесені тендерні витрати мають списуватися на рахунок 39 «Витрати майбутніх періодів», і розподілятися протягом строку оренди на рахунок 91 (Дт 91 Кт 39) (якщо орендовані земельні ділянки використовуються для вирощування різних культур) чи на рахунок 23 (Дт 23 Кт 39) (якщо на орендованих ділянках вирощується одна культура). У разі списання на рахунок 91, витрати з цього останнього розподіляються на собівартість культур, вирощених на орендованих земельних ділянках (Дт 23 Кт 91).

Розподіл може здійснюватися подібно до того, як нараховується амортизація ОЗ за прямолінійним методом. 

Надалі тендерні витрати будуть одним з елементів виробничої собівартості сільгосппродукції (Дт 27 Кт 23). При продажу цієї продукції вони зменшать фінрезультат до оподаткування у складі собівартості проданої сільгосппродукції (Дт 901 Кт 27; Дт 791 Кт 901). 

Якщо гарантійні платежі, сплачені сільгосппідприємством, підлягають поверненню, їх обліковують таким чином:

  • Дт 377 Кт 311 – перераховано платіж;
  • Дт 311 Кт 377 – повернено платіж.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    Сьогодні 14:4325
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5527
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025222
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202552
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025219