• Посилання скопійовано

Придбання авто у фінлізинг: як облікувати?

Юрособа придбала легковий автомобіль. 50% сплачується відразу салону, а на 50% - оформлюється договір фінлізингу з лізинговою компанією на строк 24 місяці із сплатою щомісячного платежу та винагороди лізингодавця. Ставка фінансування - 0%. Як відобразити в обліку? Чи потрібно дисконтувати?

Бухоблік операції

Щодо питань обліку майна, яке було отримано у фінансовий лізинг (оренду), необхідно керуватися П(С)БО 14. Зокрема, згідно з п. 5 П(С)БО 14, об'єкт фінлізингу слід відображати як ОЗ через капітальні інвестиції (дебет субрахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів») і як довгострокові зобов'язання (кредит субрахунку 531 «Зобов'язання з фінансової оренди»).

Оскільки договір фінлізингу укладено лише на 50% вартості авто, то на субрахунку 531 відображається відповідний розмір заборгованості перед лізинговою компанією.

Фінансові витрати лізингоодержувача (в даному випадку - винагорода лізингодавця) відображають у сумі, яка відноситься до звітного періоду. У момент нарахування виникає поточне зобов'язання (кредит субрахунку 685 «Розрахунки з іншими кредиторами») на суму лізингового платежу за відповідний період. Нарахована за поточний місяць винагорода лізингодавця відноситься до витрат поточного періоду за дебетом субрахунку 952 «Інші фінансові витрати».

Далі на кожну дату балансу частину довгострокової заборгованості, термін погашення якої припадає на наступні 12 місяців, переводять до складу поточної (Дт 531 Кт 611 «Поточна заборгованість за довгостроковими зобов’язаннями в національній валюті»).

Погашення заборгованості відображають записом: Дт 611 Кт 311. 

Збір до ПФ та платіж за реєстрацію автомобіля відносять на первісну вартість автомобіля (Дт 152 Кт 631), а ось витрати в сумі страхових платежів відносять на витрати звітного періоду поступово протягом строку страхування (Дт 39 Кт 631 та Дт 23, 91-94 (відповідно до того, як такий автомобіль використовується) Кт 39).

Після введення авто в експлуатацію орендар нараховує амортизацію протягом періоду очікуваного використання активу.

 

Дисконтування заборгованості

Питання необхідності дисконтування заборгованості за договором фінансового лізингу ми детально розглядали тут. Зокрема, П(С)БО 14 прописані свої правила щодо дисконтування для фінлізингу. Так, різниця між сумою мінімальних орендних платежів та вартістю об'єкта фінансової оренди, за якою він був відображений у бухобліку орендаря на початку строку фінансової оренди, є фінансовими витратами орендаря і відображається у бухобліку та звітності лише в сумі, що відноситься до звітного періоду. Розподіл фінансових витрат між звітними періодами протягом строку оренди здійснюється із застосуванням орендної  ставки відсотка на залишок зобов'язань на початок звітного періоду.

Якщо в угоді про фінансову оренду не вказана орендна ставка відсотка, то для визначення теперішньої вартості суми мінімальних орендних платежів і розподілу фінансових витрат орендар застосовує ставку відсотка на можливі позики орендаря. В даному ж випадку ставка визначена у розмірі 0%, тобто сплачується лише винагорода лізингодавця.

Відповідно правила щодо дисконтування довгострокової заборгованості, внесені у П(С)БО 10 та П(С)БО 11 наказом Мінфіну №379, не стосуються договорів фінлізингу.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    Сьогодні 15:233
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024141
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202455
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202424
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202447