• Посилання скопійовано

Чи треба дисконтувати заборгованість за фінлізингом?

Взяли авто у фінлізинг на 3 роки. Чи треба дисконтувати таку довгострокову заборгованість за фінлізингом?

Відповідно до п. 3 П(С)БО 11, норми цього стандарту (у тому числі, в частині дисконтування зобов’язань) застосовуються з урахуванням особливостей оцінки і розкриття інформації відносно зобов’язань, установлених іншими П(С)БО. Те ж сказано і в п. 3 П(С)БО 10 для дебіторської заборгованості.

Облік активу та зобов’язань за фінлізингом урегульовано в П(С)БО 14. Розрахунок теперішньої (дисконтованої) вартості мінімальних орендних платежів здійснюється за правилами, прописаними в пп. 5 (для орендаря), 10, 11 (для орендодавця) П(С)БО 14 і додатку 1.

Так, відповідно до п. 5 П(С)БО 14 орендар  відображає  в  бухобліку одержаний у фінансову оренду об'єкт  одночасно  як  актив  і  зобов'язання  за найменшою на початок строку оренди оцінкою:  справедливою вартістю активу  або  теперішньою  вартістю   суми   мінімальних   орендних платежів.

Різниця між сумою мінімальних орендних платежів  та  вартістю об'єкта   фінансової  оренди,  за  якою  він  був  відображений  у бухобліку  орендаря  на  початку  строку  фінансової оренди,  є  фінансовими  витратами  орендаря  і  відображається  у бухобліку і звітності лише в сумі,  що відноситься до звітного   періоду.   Розподіл   фінансових  витрат  між  звітними періодами протягом строку  оренди  здійснюється  із  застосуванням орендної   ставки  відсотка  на  залишок  зобов'язань  на  початок звітного періоду.

Якщо в  угоді  про фінансову оренду не вказана орендна ставка відсотка,  то для визначення теперішньої вартості суми мінімальних орендних платежів і розподілу фінансових витрат орендар застосовує ставку відсотка на можливі позики орендаря.

Приклади розрахунку  фінансових  витрат  і  розподілу  їх між звітними періодами наведені в додатку 1 до П(С)БО 14.

Тож по суті в П(С)БО 14 прописані свої правила щодо дисконтування для фінлізингу. Про розрахунок теперішньої (дисконтованої) вартості мінімальних орендних платежів податківці роз’яснювали у "Віснику" від 21 липня 2017 р., пʼятниця, №27 (931).

З огляду на все вищесказане вважаємо, що нововведені правила щодо дисконтування довгострокової заборгованості, внесені у П(С)БО 10 та П(С)БО 11 наказом Мінфіну від 16.09.2019 р. №379, не стосуються договорів фінлізингу. Адже П(С)БО 14 передбачає свої правила щодо відображення заборгованості за фінлізингом.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202515
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202530
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025232
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025697
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202542