• Посилання скопійовано

Дисконтування довгострокової заборгованості: з якої дати починати?

З якої дати починати дисконтування довгострокової заборгованості?

Про те, що таке дисконтування, яких змін порядок його застосування зазнав і до якої заборгованості зміни застосовуються, ми докладно писали тут.

Тоді ж ми писали про одне з запитань, яке не врегульоване нормативними документами або роз’ясненнями від Мінфіну. Відомо, що сам обов’язок проведення дисконтування був введений з 29.10.2019 р. Тобто, безумовно, він стосується заборгованості, яка виникла з цієї дати і пізніше. А як бути зі заборгованістю, яка виникла до 29.10.2019 р.?

Наша позиція була такою: внаслідок внесення змін до П(С)БО згідно з п. 6 П(С)БО 6 змінюється облікова оцінка щодо раніше визнаної заборгованості. Згідно з п. 7 та п. 8 П(С)БО 6 наслідки зміни в облікових оцінках слід включати до тієї ж статті Звіту про фінансові результати, яка раніше застосовувалась для відображення доходів або витрат. Робити це потрібно в тому періоді, в якому відбулася зміна, а також в наступних періодах, якщо зміна впливає на ці періоди. Тобто проводити дисконтування слід перспективно.

Проте деякі спеціалісти вважали, що шляхом введення обов’язку дисконтування відбувається зміна в обліковій політиці. А це означало, що дисконтування заборгованості слід провести за весь період її існування, тобто ретроспективно.

Нові правила, які встановлюють обов’язок дисконтування як нової, так і старої заборгованості, застосовуються в бухгалтерському обліку починаючи з дати набрання чинності Наказом №379 — а саме з 29 жовтня 2019 р. Попередні періоди при цьому не чіпаємо.

І ось нарешті своє слово сказав Мінфін. Було розроблено проект наказу «Про внесення зміни до наказу Міністерства фінансів України від 16 вересня 2019 року №379». Згідно з ним норми, які встановлюють обов’язок дисконтування, застосовуються в бухгалтерському обліку починаючи з дати набрання чинності Наказом №379 (тобто з 29.10.2019 р.) з відображенням у фінансовій звітності як зміни облікових оцінок!

Отже, попередні періоди не чіпаємо, нові правила дисконтування як нової, так і старої заборгованості починаємо застосовувати з 29.10.2019 р.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202510
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202524
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202554
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.2025377
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.202546