• Посилання скопійовано

Облік та оподаткування членських внесків та спонсорської допомоги

ТОВ (платник податку на прибуток на загальних підставах) сплачує неприбутковій організації (Асоціації) членські внески та спонсорську підтримку для проведення форумів. Які документи слід оформити та який бухоблік? Чи коригується фінрезультат згідно з пп. 140.5.4 або пп. 140.5.9 ПКУ?

Документальне підтвердження

Головне – це підтвердити учать ТОВ в цій Асоціації та його обов’язок сплачувати членські внески. Як правило, ці моменти закріплюються у договорі між ТОВ та Асоціацією, або договором приєднання ТОВ до Асоціації тощо. Можуть оформлюватися й інші документи, що підтверджують факт вступу ТОВ до Асоціації та прийняття обов’язку щодо сплати членських внесків.

Спонсорська підтримка для проведення форумів (її види та обсяги) також може регламентуватись двостороннім договором між ТОВ та Асоціацією, або визначатись самим ТОВ в односторонньому порядку (тобто ТОВ самостійно вирішує, в якому вигляді та в якому обсязі воно буде надавати спонсорську підтримку). В останньому випадку рішення ТОВ оформлюється наказом керівника.

Сплата членських внесків, виконання договору або наказу про спонсорську підтримку підтверджується такими документами:

  • Банківська виписка – у разі сплати внесків та допомоги у грошовій формі;
  • Актами приймання-передачі ТМЦ, актами надання послуг або виконання робіт – у разі сплати внесків та допомоги у вигляді надання товарів, робіт, послуг.

 

Бухгалтерський облік

Витрати на членські внески та спонсорську допомогу обліковуються в залежності від того, для яких цілей ТОВ бере участь в Асоціації. 

Зокрема, слід з’ясувати, чи не будуть ці витрати витратами на рекламу – наприклад, якщо ця Асоціація сприяє рекламуванню самого ТОВ або його товарів, робіт, послуг – як у щоденній діяльності, так і на форумах. В цьому випадку витрати списуються на рахунок 93: Дт 93 Кт 377 – списання витрат, Дт 377 Кт 311 – оплата коштів з рахунку.

Якщо членство в Асоціації забезпечує для ТОВ інші результати, ніж реклама (наприклад, це може бути обмін інформацією тощо), то витрати списуються на субрахунок 949: Дт 949 Кт 377, Дт 377 Кт 311.

 

Податок на прибуток

Платники податку на прибуток, які прийняли рішення про незастосування коригувань фінрезультату з метою оподаткування, відповідно, не коригують фінрезультат на суму внесків та спонсорської допомоги.

Інші платники податку на прибуток, які коригують фінрезультат, повинні взяти до уваги норми пп. 140.5.9 ПКУ. Так, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, у розмірі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

Для цього потрібно взяти показник оподатковуваного позитивного фінрезультату з минулого року (це рядок 04 мінус рядок 05 минулорічної декларації), розрахувати від нього 4%. Якщо сума сплачених внесків та допомоги перевищує 4% від минулорічного прибутку, то фінрезультат поточного року збільшується на суму такого перевищення. 

Підпункт 140.5.4 ПКУ в даному випадку не застосовується, адже ТОВ не придбаває товари, роботи, послуги  у Асоціації.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.202413
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202461
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202434
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202442
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202442