• Посилання скопійовано

Не відображення в Додатку №4ДФ закупки у населення вторсировини: штрафні санкції

Чи загрожують штрафні санкції, визначені пп. 119.1 ПКУ, спеціалізованим підприємствам і ФОПам, які здійснюють діяльність із закупівлі у населення відходів вторинної сировини, якщо вони не мають змоги відобразити суми доходів отриманих продавцями цих відходів у Додатку №4 в складі об’єднаної звітності?

Відповідно до пп. 165.1.25 ПКУ, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються сума доходу, отримана платником податку за здані (продані) ним вторинну сировину, побутові відходи, брухт чорних металів (код 7204 згідно з УКТ ЗЕД), брухт кольорових металів, включаючи використані (виснажені) акумулятори електричні свинцево-кислотні (код 8548 10 21 00 згідно з УКТ ЗЕД), залишки та брухт електричних акумуляторів із вмістом свинцю (код 8548 10 91 00 згідно з УКТ ЗЕД), та брухт дорогоцінних металів, проданий Національному банку України.

Також не утримується і військовий збір при виплаті коштів громадянам за здану ними вторинну сировину згідно з пп.1.7 п.16-1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ.

Пунктом 19 Переліку №1336 дозволено проводити розрахункові операції з приймання від населення вторинної сировини (крім металобрухту) без застосування РРО/ПРРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій. А нормами Порядку №547 не передбачена ідентифікація громадян-продавців (здавачів) у квитанціях.

Отже, нормативними документами, якими встановлено порядок розрахунків з населенням за здану (продану) громадянами вторинну сировину, побутових відходів, брухту чорних, кольорових металів, не передбачена ідентифікація громадян-продавців (здавачів). Також ні зміст розрахункових квитанцій, ні порядок ведення розрахункових книжок не передбачає ідентифікацію громадян-здавачів.

Таким чином, спеціалізовані підприємства та ФОПи при виплаті коштів здавачам-громадяням вторинної сировини, побутових відходів, брухту чорних, кольорових металів не повинні утримувати ПДФО та ВЗ з цих коштів, але є щодо них податковими агентами і це потребує подання Додатку №4ДФ за ознакою доходу "149" за кожною фізичною особою за їх індивідуальними податковими номерами.

Що стосується пп. 70.12.1 ПКУ, то відповідно з ним, фізичні особи зобов'язані подавати інформацію про реєстраційний номер облікової картки юридичним та фізичним особам, тільки у випадку, якщо їм виплачується дохід, з якого відповідно до законодавства, утримуються податки. Оскільки із коштів за вторинну сировину податки не утримуються, тож і підстав надавати інформацію про свій ідентицікаційний код (паспортні дані) здавач не повинен.

Але як варіант закупник вторинної сировини, щоб отримати дані про  ідентицікаційний код (паспортні дані) громадянина може складати акт закупівлі (у довільній формі), але не факт, що кожен здавач на це погодиться.

А незазначення такої інформації призведе до некоректного заповнення Додаткку №4ДФ, що тягне за собою накладання штрафу згідно з пп. 119.1 ПКУ у розмірі:

  • 1020 гривень - за перше порушення;
  • 2040 гривень - за ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення.

Незазначення взагалі такої інформації в Додатку №4ДФ не передбачає накладання штрафу за пп. 119.1 ПКУ, якщо, наприклад, підприємець не підтвердить факту приймання вторсировини від населення, бо назбирав сам, протилежне довести практично неможливо.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»

  • У який строк сплачується адміністративний штраф та який орган контролює його сплату?
    Не пізніше як через 15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених ст. 300-3 КУ про адмінпорушення, а в разі оскарження – не пізніше як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення
    23.10.202513
  • Відповідальність за неведення військового обліку на підприємстві
    Яка передбачена адміністративна відповідальність (штрафи) для підприємства та його посадових осіб за порушення правил ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, якщо облік починають вести з поточного моменту?
    23.10.202534
  • Коли визнавати неузгоджену штрафну санкцію?
    Підприємство - платник податку на прибуток, застосовує податкові різниці. У 2021 р. було отримано штраф з податку на прибуток, який був відображений в обліку та сплачений, відповідно заповнено додаток РІ. В 2024 році ухвалою суду даний штраф було частково скасовано. Як правильно відобразити скасування штрафу, якщо ДПС вже перевірила 2024 рік?
    22.10.202516
  • Військовий облік: доплата та наказ про відповідальність
    Якщо посадова інструкція працівника вже містить обов'язок ведення військового обліку, чи є обов'язковим встановлення додаткової доплати за виконання цих функцій? Чи вимагається оформлення окремого наказу про призначення відповідального за ведення військового обліку та подання відповідної пропозиції?
    22.10.202529
  • Повернення коштів на корпоративну картку: які наслідки?
    Працівник компанії-резидента Дія. Сіті (неплатника ПДВ) випадково розрахувався корпоративною карткою за власне пальне на суму 3000 грн, але наступного дня повернув ці кошти на корпоративну картку. Які ризики несе компанія? Чи є порушення в цій операції? Які наслідки для компанії та працівника?
    21.10.202547